پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- انتشار اسناد جدید ادوارد اسنودن، مشاورامنیتی سابق آژانس امنیت ملی امریکا، از میزان همکاری گسترده نهادهای اطلاعاتی امریکا "سیا" و رژیم صهیونیستی "موساد" پرده برداشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «پارس»، مطابق اسناد منتشر شده این همکاری طبقه بندی شده و کاملا محرمانه، از سال 1999 بین نهادی اطلاعاتی آمریکا و رژیم صهیونیستی شکل گرفته است.

اسناد جدید بیانگر همکاری طولانی و تنگاتنگ نهادهای اطلاعاتی امریکا و رژیم صهیونیستی است که اسنودن مشاور امنیتی سابق آمریکا پرده از آن برداشته است.

سایت اینترنتی "دی اینترسپت" روز دوشنبه گذشته این اطلاعات را منتشر کرد و سند روابط پنهانی نهادهای اطلاعاتی امریکا و رژیم صهیونیستی به ویژه همکاری درمنطقه خاورمیانه را فاش کرد.

گلن گرینوالد خبرنگار سابق روزنامه گاردین انگلستان نیز به دنبال حمله جدید رژیم صهیونیستی به فلسطینان نوارغزه، گفت: این حملات کاملا واضح و آشکار ثابت می کند که سیاست های نظامی اسراییل از حمایت دایمی دولت امریکا برخوردار است.

این اسناد بیانگر تاریخ روابط نهادهای اطلاعاتی آمریکا و رژیم صهیونیستی است که به دهه 60 قرن گذشته بازمی گردد که در ابتدا غیر رسمی آغاز اما بعدها تقویت شد واز سال 1999 و پس از امضای پروتکل های مشترک شکل رسمی به خود گرفت.

این اسناد، بیانگر همکاری دو نهاد مزبور در زمینه شنود مکالمه های تلفنی، اینترنت و رهگیری همه وسایل ارتباط جمعی و طبقه بندی اطلاعات است.

رژیم صهیونیستی با فناوری های پیشرفته ای که اسنودن پیش از یک سال پیش از آن خبر داده بود، از اطلاعات حساس آژانس امنیت ملی آمریکا، بهره های زیادی برده است.

این همکاری گسترده در حالی وجود دارد که رژیم صهیونیستی جزو ائتلاف اطلاعاتی قوی متشکل از امریکا، انگلستان، کانادا، استرالیا و نیوزیلند نیست.