به گزارش پارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، « سید امیر موسوی» با تاکید بر بررسی علمی توافق ژنو از سوی اندیشمندان و دانشگاهیان، گفت: بحثی که رییس جمهوری با دانشگاهیان، نخبگان و گروه های علمی کشور مطرح کردند در راستای این موضوع بوده که توافق نامه هسته ای ایران با گروه ۱+۵ در ژنو به صورت علمی نه رسانه ای و تبلیغاتی مورد بحث قرارگیرد.

موسوی عنوان کرد: تیم مذاکره کننده ایران به صورت بسیار منطقی، عقلانی و دیپلماتیک با گروه ۱+۵ مذاکره کرده است و پشتیبانی ملی خوبی از مذاکره کنندگان با گروه ۱+۵ درایران صورت گرفته است.

وی تاکید کرد: به رسمیت شناختن حق ایران در دستیابی به انرژی صلح آمیز هسته ای برای آمریکایی ها مشکل است وآنها نمی خواهند در برابرافکار عمومی و رسانه های بین المللی موضوع توافق هسته ای ایران ژنو را باز کنند.

این تحلیلگر مسائل بین الملل به تلاش های صورت گرفته درسال های اخیراز سوی گروه ۱+۵ برای تعطیلی برنامه هسته ای ایران اشاره کرد و گفت: بعد از توافق ژنو برنامه هسته ای ایران حفظ شده وغنی سازی در حال اجرا است.

موسوی به اهمیت شکستن سازمان تحریم ها علیه ایران اشاره کرد و گفت: علی رغم مخالفت و هشدارهای آمریکا، کشورها و شرکت های بین المللی زیادی برای حضور در ایران از خود اشتیاق نشان داده اند.

***صف طولانی دیپلماتیک برای دیدار با مسوولان نشانه موفقیت دیپلماسی ایران

این کارشناس مسائل سیاسی ضمن اشاره به رونق اقتصادی حاصل از توافق هسته ای بیان داشت: با شکسته شدن سازمان تحریم ها شرکت ها و کشورهای زیادی برای سرمایه گذاری و برقراری ارتباطات دیپلماتیک به ایران آمده اند و نمی خواهند بازار ایران را از دست بدهند واین موضوع موجب نگرانی آمریکا شده است.

موسوی گفت: صف طولانی برای دیدار با مسئولان کشورمان نشان دهنده دیپلماسی موفقیت آمیزایران و انتقال درست پیام ملت ما به دنیا است.

به گفته این کارشناس ارشد مسائل خاورمیانه با توافق هسته ای صورت گرفته، ایران به الگوی مقاومت برای کشورهای عربی، اسلامی و غیراستکباری تبدیل شده است.