به گزارش پارس به نقل از ایسنا، مهرداد بذرپاش در جلسه علنی امروز (دوشنبه) با استناد به اصل ۸۴ قانون اساسی مبنی بر آزاد بودن نمایندگان در اظهارنظر نسبت به مسائل داخلی و خارجی گفت: همانطور که آقای توکلی مطرح کردند یک نفر از مشاوران ارشد رئیس جمهور که رئیس حوزه مشاوران ایشان و جزء خانواده ایثارگران است، در مطلبی ذکر کردند که نیمی از کسانی که جزء رای دهندگان انتخابات بوده و به آقای روحانی رای ندادند، به دنبال قانون نبوده و از قانون شکنان حمایت می کردند.

وی افزود: به نظرم این تعبیر خاصی بود که جامعه رسانه ای به راحتی از آن گذشت و به دلیل حمایت از دولت سعی نکرد که به آن بپردازد. این در حالی است که این صحبت توهین بزرگی به شعور مردم ایران بود.

این نماینده اصولگرای مجلس در ادامه گفت: مردم جواب این غرور و خودبرتربینی را خواهند داد. همانطور که در انتخابات ۸۴ و ۸۸ و انتخابات مجالس هفتم، هشتم و نهم پاسخ لازم را دادند. مردم همچنین در انتخابات دوره های سوم، دوم و چهارم شوراهای اسلامی نیز جواب را دادند.

بذرپاش افزود: این رویکرد که اخیرا در برخی از رگه های دولت مشاهده می شود انتهایش به دیکتاتوری ختم خواهد شد. این رگه ها در برخورد با منتقدان توافق نامه ژنو، در برخورد با رسانه های منتقد و در عزل و نصب های گسترده و بدون ضابطه و سیاسی دیده می شود.

وی خاطر نشان کرد: رگه های این رویکرد دولت در اظهارنظرهایی مبنی بر انحلال مجلس و اینکه لبو فروش و راننده تاکسی اجازه اظهارنظر راجع به مسائل مهم کشور ندارند، دیده می شود. این رگه ها همچنین در اظهارنظرهایی همچنین تشکیل مجلس یکدست با دولت و یا بیان صریح تشکیل پارلمان وکیل الدوله مشاهده می شود. جا دارد رئیس جمهور تذکرات لازم را به این افراد که جزء همکارانشان و بعضی از زحمت کشان هستند، نیز بدهند.

این عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس همچنین در تذکری دیگر با طرح این پرسش که چرا مردم و مجلس در ایران برای دوستان تیم مذاکره کننده نامحرم هستند، گفت: در چنین شرایطی دیده می شود که سنا و مردم آمریکا برای دولتمردان آمریکا محرم هستند. تقریبا در مجلس ما در جریان هیچکدام از بندهای توافق نامه نیستیم و احتمالا در آینده نیز نخواهیم بود. جا دارد همانقدر که دولتمردان آمریکا به سنا و مردم خود اعتماد دارند و نظرشان را محترم می دانند، دولتمردان ما نیز برای مجلس برآمده از رای مردم نیز اعتماد و احترام بیشتری قائل شوند.

حجت الاسلام محمدحسن ابوترابی فرد رئیس جلسه در پاسخ به این اخطار و تذکر گفت: آقای ترکان دارای تجربه طولانی مدیریت در عرصه کلان مدیریتی کشور است و از خانواده ایثار و شهادت به شمار می آیند. با توجه به این پیشینه انتظار همه نمایندگان این است که ایشان نقش جدی در افزایش تعامل دو قوه ایفا کند.

نایب رئیس مجلس ادامه داد: سخنان و تصمیماتی که اتخاذ می شود، می تواند نقش کلیدی را در تعامل و ارتقای کارآیی قوا و در نتیجه نظام داشته باشد. از این رو همه ما از هر سخن و کلامی که این کارآیی و کارآمدی و تعامل را در معرض آسیب قرار می دهد، باید به طور جدی پرهیز کنیم.

ابوترابی فرد همچنین در مورد تذکر دوم بذرپاش در مورد موضوع مذاکرات ژنو گفت: مجلس نمایندگانی در شورای عالی امنیت ملی دارد و از این منظر مسائل کلیدی نظام را رصد می کند. از این رو امیدوارم نظام جمهوری اسلامی از موضع اقتدار که امروز در عرصه سیاسی و اقتصادی برخوردار است، در مذاکرات و گفت وگو ها منافع ملی را به معنای واقعی کلمه پاسداری و حراست کند.

وی ابراز امیدواری کرد که به دغدغه های مبتنی بر اعتقاد و افزایش اقتدار نظام از سوی نمایندگان به ویژه در حوزه مذاکرات هسته ای توجه ویژه ای شود.