به گزارش پارس نیوز، افتتاحیه فیلم سینمایی «قلعه عشق» تولید مشترک دو کشور ایران و آذربایجان در باکو برگزار شد.

بازی چناره ملک زاده در یک فیلم ایرانی

به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، فیلم سینمایی «قلعه عشق» به کارگردانی الهام قاسم‌اف و تهیه‌کنندگی امیر شهاب رضویان، طی مراسمی در باکو رونمایی شد.

مراسم فرش قرمز و آغاز اکران فیلم «قلعه عشق» در آذربایجان با حضور عوامل ایرانی و امیر شهاب رضویان تهیه کننده ایرانی فیلم، رائد فریدزاده معاون بین‌الملل بنیاد سینمایی فارابی و اصغر فارسی رایزن فرهنگی ایران در مرکز سینمایی نظامی شهر باکو برگزار شد که مورد استقبال مخاطبین آذربایجانی قرار گرفت. همچنین این فیلم در سینماهای باکو، گنجه و لنکران اکران‌ می‌شود.

در آغاز این مراسم الهام قاسم اف کارگردان آذربایجانی این فیلم با سپاس از حمایت و مشارکت ایران در این پروژه، تولید فیلم «قلعه عشق» را گامی مهم در تعمیق روابط دو کشور برشمرد و ابراز امیدواری کرد که اکران این فیلم در آذربایجان و ایران فصل تازه‌ای از همکاری‌های مشترک سینمایی را رقم بزند و مسیر تولید مشترک را هموارتر سازد.

«قلعه عشق» با نام پیشین «های ولتاژ»، با مشارکت بنیاد سینمایی فارابی و سرمایه‌گذاری مشترک ایران و جمهوری آذربایجان تیرماه سال جاری همزمان با سفر سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به جمهوری آذربایجان کلید خورده بود.

رضا ناجی بازیگر ایرانی این فیلم است و از چهره‌های بازیگری جمهوری آذربایجان می‌توان به علم‌الدین جعفروف، چناره ملک‌زاده، ضیا آقا و کماله پیریوا اشاره کرد.