مورچه ها موجوداتی با شگفتی های بسیار زیاد هستند که نمیتوان تمام زندگی آن ها را آنالیز کرد. مورچه ها گونه های متفاوتی دارند که هر کدام دارای خصوصیت جالبی هستند. دنیای حیوانات بسیار بزرگ و زیباست به طوری که در گوشه گوشه دنیای آن ها شگفتی های بی نظیری وجود دارد. مورچه های یکی از گونه های شگفت انگیز دنیا هستند که هنوز هم داشنمندان مواردی در مورد ان ها نمیدانند.

  مورچه های بافنده که به صورت بومی در ویتنام زندگی میکنند یکی از قوی ترین حیوانات روی زمین هستند. این مورچه ها به عنوان وزنه بردارهای حرفه ای در میان حشرات شناخته می شود و زور زیاد خصوصیت اصلی آن ها به حساب می آید. مورچه ها را زمانی که یک دانه برنج به دوش دارند دیده اید ولی مورچه بافنده می تواند یک فلفل بزرگ و یا حتی مداد را به راحتی بلند کرده و به لانه اش ببرد.

آنها معمولا خانه های بسیار بزرگی می سازند تا آذوغه ای که حمل می کنند را در آن قرار دهند. این مورچه ها هر کدام نزدیک به ۴ تا ۱۰ میلیمتر طول دارند و هیچ حالت تندخو یا خراب کاری نیز در آن ها دیده نشده است. به گزارش ایران ناز این مورچه ها معمولا از مواد غذایی که روی زمین افتاده است استفاده میکنند و به درختان آسیب نمیرسانند، از این رو کشاورزان نیز با آنها کاری ندارند.