به گزارش پارس ، فارس و به نقل از خبرگزاری « بست نیوز» ، « محمدظاهر ظاهر» رئیس بخش تحقیقات جنایی پلیس کابل در خصوص انفجار صبح امروز گفت: بر اثر انفجار مواد منفجره در محل عبور کاروان خودروهای محمد محقق ۳ تن کشته و حدود ۳۰ تن از جمله شش محافظ این نماینده پارلمان زخمی شدند.

ظاهر در ادامه افزود که انفجار، هنگام عبور آخرین خودرو کاروان محقق رخ داد اما به خود محقق که خودرو وی نیز در این کاروان در حال حرکت بود، آسیب نرسیده است.

به گفته شاهدان عینی، شیشه هاى ساختمان ها از جمله دفتر کمیسیون حقوق بشر، منازل و مغازه هایی که در اطراف محل انفجار موقعیت داشتند شکسته است.

مسئولان امنیتى، عاملان این رویداد را شناسایی نکرده اند و تاکنون مسئولیت این رویداد را نیز فرد یا گروهی بر عهده نگرفته است.

انفجار امروز کابل حوالی ساعت ۹ صبح امروز در نزدیک پارلمان افغانستان و دفتر کمیسیون مستقل حقوق بشر در منطقه پل « سرخ کابل» رخ داد.

یک هفته پیش نیز طالبان با طرح ریزی یک حمله انتحاری در نزدیکی سفارت آمریکا در کابل منجر به کشته شدن ۱۴ تن و زخمی شدن ۳۸ تن دیگر شدند.

پس از اعلام عملیات بهاری طالبان در این اواخر حملات این گروه در سراسر افغانستان به خصوص کابل شدت گرفته که موجب افزایش نگرانی هایی شده است.

حمله صبح امروز کابل در حالی صورت گرفت که مراسم انتقال کامل مسئولیت های امنیتی به نیروهای افغان با حضور حامد کرزی، مقامات ناتو و سایر مقامات خارجی در حال برگزاری است.