به گزارش پارس به نقل از افکارنیوز ، رهبر فقید هند، در کودکی گوشتخوار بود اما از نوجوانی و تا آخر عمر رو به گیاهخواری آورد و در میانسالی خامخوار شد.

آبراهام لینکن


شانزدهمین رئیس جمهور آمریکا بستنی، قهوه، شکلات، بادام بوداده، میوه های یخ زده، پرتقال، لیمو، ماکارونی، سالاد کاهو، دسر انگور، مرغ و شکلات نارگیلی می خورد. او تارت بادام و پرتقالی را به عنوان دسر میل می کرد. همچنین کیک توت فرنگی به همراه بستنی از میان وعده های مورد علاقه اش بود.

آمیتا باچان


باچان، گیاهخوار است. او به دلیل پایبندی به هندو از خوردن گوشت اجتناب می کند. همسرش با انواع سبزی ها، غذاهای مختلف تهیه می کند و در برنامه غذایی شوهرش می گنجاند. البته اخیراً پزشکان به وی هشدار داده اند که به دلیل نخوردن گوشت قرمز دچار نرمی استخوان شده و باید تحت مداوای دارویی و مصرف مولتی ویتامین های مختلف قرار گیرد.

آنکلا مرکل


این سیاستمدار آلمانی، سوپ سیب زمینی را به عنوان ناهار می خورد. او از بستنی متنفر است و اگر بخواهد غذای فست فودی میل کند، ساندویچ سوسیس می خورد. خوراک گوشت مجارستانی، کباب تند و دنده گوسفند کباب شده از غذاهای ویژه اوست.

ماهاتما گاندی


رهبر فقید هند، در کودکی گوشتخوار بود اما از نوجوانی و تا آخر عمر رو به گیاهخواری آورد و در میانسالی خامخوار شد. او همیشه روزه می گرفت و از آن به عنوان ابزار مبارزاتی در زندان برعلیه انگلیس و استثمار آن استفاده می کرد.

مارگارت تاجر


بانوی آهنین انگلیس، تخم مرغ آبپز، قهوه تلخ، گوجه فرنگی، گریپ فروت و سالاد را برای حفظ تناسب اندام خود در برنامه غذایی اش می گنجاند.

دنیل کریگ


آقای جیمز باند، چای یا قهوه صبحانه خود را با شکر شیرین می کند و دو عدد تخم مرغ پخته با تکه ای نان می خورد. او عصرها قهوه خود را تلخ می نوشد. همچنین دو لیتر آب را در طول روز در برنامه غذایی خود می گنجاند. برای ناهار و شام گوشت قرمز یا ماهی به همراه سبزی میل می کند. از برنج و سیب زمینی به ندرت استفاده می کند و مراقب سلامتی خود است.

علائق غذایی مشترک افراد برجسته جهان


با بررسی غذاهای مورد علاقه افراد برجسته، فهرستی از غذاهای مشترک مورد علاقه این افراد تهیه شده که به این شرح است.
پیتزا، شکلات، مرغ بریان، استیک، بستنی، همبرگر، مرغ سوخاری، دنده کبابی گوسفند، هات داگ، نان سیردار، انواع پای، کیک ذرت و پنیر، پوره سیب زمینی، کوکی و کره بادام زمینی.