به گزارش پارس نیوز، 

سید منصور برقعی در همایش اشتغال و توانمندی سازی مددجویان کمیته امداد استان کردستان که امروز سه شنبه در مجتمع فجر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: اگر یک عضوی در جامعه متزلزل شود آرامش بقیه افراد هم تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه فاصله بین فقر و غنا چند ثانیه است، افزود: به عنوان مثال در چند کیلومتری استان کردستان و در شهر ثلاث کرمانشاه خانوارهای بسیاری در یک لحظه هر آنچه را که داشتند از دست دادند و به فقر دچار شدند.

قائم مقام کمیته امداد کشور عنوان کرد: هیچکدام از ما مصون از این اتفاقات نیستم به همین دلیل نیاز داریم که همدیگر را کمک کنیم و همدل باشیم.

وی به ضرورت همدلی بین اقشار مختلف جامعه تاکید و تصریح کرد: اندیشه‌هایی که باعث میشود افراد از همدیگر جدا شوند بزرگترین ظلم را به جامعه انسانی می کنند.

برقعی با عنوان اینکه براساس روایات هر کمکی که انسان می کند خیرش به خودش بر می گردد، ذکر کرد: خیران و پرداخت کنندگان زکات باعث احیای جامعه می شوند.

وی در ادامه طرح های اشتغالزایی و خودکفایی مددجویان را در ایجاد اشتغال بسیار اثرگذار دانست و تصریح کرد: خودکفایی یک خانوار، فقط کمک به حرکت درآوردن چرخه اقتصادی آن خانواده نیست بلکه خانواده‌های دیگری هم از این امر منتفع میشوند.

قائم مقام کمیته امداد کشور در ادامه با تشکر از بانکها و کارکنان کمیته امداد جهت کمک به اشتغالزایی مددجویان این نهاد، تصریح کرد: مجموعه کمیته امداد فقط یک واسطه است تا یک تکلیف بزرگ الهی انجام شود، بنابراین همه آنچه که کمیته امداد انجام می دهد وظیفه بوده و علاوه بر آن مطالبه رهبری هم از ماست.

برقعی گفت: برای آنچه که صورت گرفته است همه ما وظیفهمان را انجام دادهایم و هیچ منتی هم بر کسی نداریم.

وی افزود: اگر فقری ایجاد شده است دلایل و زیرساخت‌هایی دارد که هدف ما علاج ریشه های اصلی آن است و اینکه فرصتهای شغلی درست توزیع شود.

قائم مقام کمیته امداد کشور به میزان هزینه لازم برای ایجاد شغل در بنگاههای اقتصادی متوسط، بزرگ و کوچک اشاره و عنوان کرد: در بنگاههای بزرگ برای هر فرصت شغلی یک میلیارد تومان و در بنگاههای کوچک، متوسط سرمایه گذاری رقمی بالغ بر 250 تا 300 میلیون تومان نیاز است که کمیته امداد بر مشاغل خانگی و خرد متمرکز شده است.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم امسال بتوانیم از محل منابع صندوق توسعه ملی، سهم اعتبارات خوبی را برای مشاغل خرد و خانگی مددجویان کمیته امداد و اقشار ضعیف جامعه دریافت کنیم.