در ادامه این مطلب به 4 مورد از فواید این سبزی پرداخته ایم که عبارتند از: 

1. تنظیم فشار خون

ترکیب شیمیایی به‌نام فتالاید کرفس تاثیر جدی در بهبود جریان خون دارد. این ترکیب رفع انقباض عضلات دربرگیرنده عروق را تسهیل می‌کند که این تاثیر منجر به انبساط عروق و در نتیجه کاهش فشار خون می‌شود. وجود مواد معدنی مانند منیزیم، پتاسیم و کلسیم نیز در این زمینه موثر هستند زیرا عدم‌تعادل مایعات بدن را تنظیم می‌کند. به‌طور کلی، افزایش مایعات بدن یا به‌عبارتی احتباس آب موجب افزایش فشار خون در عروق می‌شود. 

2. تسهیل گوارش و بهبود اختلالات گوارشی

همه سبزیجات سرشار از فیبر هستند و کرفس یکی از بهترین‌هاست. فیبرها در بهبود گوارش نقش دارند و به‌خصوص پرزهای روده را پاکسازی می‌کند که در نتیجه عملکرد روده‌ها تسهیل و مانع از یبوست می‌شود. کرفس همچنین تاثیر عالی ضدالتهاب دارد و دردهای ناشی از اسپاسم‌های عضلانی از جمله درد عضلات مجاری گوارشی را تسکین می‌دهد. پلی‌استیلن ترکیبی فعال در کرفس است که در مقابله با التهابات احتمالی سیستم گوارش و دیگر قسمت‌های بدن مانند التهاب مفاصل نقش دارد که بهبود دردهای آرتروز را نیز دربرمی‌گیرد. کرفس در تنظیم PH خون و پیشگیری از اسیدیته نیز موثر است.

3. سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها و مقابله با پیری و سرطان

کرفس منبع غنی از آنتی‌اکسیدان‌هایی مانند لوتئین، بتاکاروتن، فلاونوئیدها و... است. این آنتی‌اکسیدان‌ها برای سلامت بدن مفید هستند که از آن جمله می‌توان به خواص ضدالتهابی و مراقبت از سلامت پوست و چشم‌ها اشاره کرد. دریافت کافی این آنتی‌اکسیدان‌ها به بدن در مقابله با رادیکال‌های آزاد که منجر به پیری سلول‌ها و علائم پیری می‌شوند، کمک می‌کند. البته تاثیر آنتی‌اکسیدانی پلی‌فنول‌ها خطر ابتلا به سرطان پانکراس را کاهش می‌دهد و پلی‌استیلن فراوان در کرفس نیز مانع از رشد سلول‌های سرطانی می‌شود. همچنین، ترکیباتی به‌نام فیتواستروژن نیز از تکثیر سلول‌های سرطانی در رحم و سینه جلوگیری می‌کند. 

4. موثر در کاهش وزن

آب کرفس یکی از توصیه‌های همیشگی برای حفظ تناسب اندام است. کرفس کالری کمی دارد اما برای هضم نیاز به صرف کالری زیادی است که درنتیجه سوخت‌وساز چربی‌ها را تسهیل می‌کند. دفع مواد زائد از بدن و تحریک کبد برای تولید صفرای بیشتر که کنترل کلسترول بد خون را در‌پی دارد، دیگر تاثیر کرفس در این زمینه است. البته خاصیت ضدگرسنگی کرفس نیز مانع از پرخوری می‌شود.