به گزارش پارس نیوز، 

 بهرامی ارض قدس با بیان اینکه بخشی از مشکل کمبود کالا مربوط به سواستفاده برخی شبکه های توزیع است، گفت:  بخشی از شبکه توزیع به بهانه نگرانی برای آینده یا احتمال اینکه در آینده نزدیک ممکن است مواد اولیه به دستشان نرسد از عرضه محصولات خود خودداری کرده بودند.

وی با بیان این نکته اضافه کرد: این شبکه های توزیع با این تصور که ممکن است در تولید کالا در آینده دچار مشکل شوند عرضه مستمر موجودی خود را یا متوقف کرده و یا با کندی انجام می‌دادند و بنابراین تامین کالا توسط مصرف‌کننده در برخی موارد با مشکل مواجه شده بود.

رییس کمیسیون تجارت اتاق تهران از وجود نظارت در این زمینه خبر داد و تشریح کرد: توزیع کالاهای اساسی با نظارت و دقت دولت خصوصا سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان مورد بررسی قرار گرفته و مطمئنا مشکلاتی که در این زمینه ایجاد شده بود کاملا برطرف خواهد شد تا تولیدلت به موقع در شبکه توزیع و بعد از آن در اختیار مشتریان قرار گیرد.

بهرامی در ادامه با اشاره به رفتار اشتباه برخی مصرف کنندگان در روزهای اخیر برای ذخیره کالا در منزل، این عمل را برهم زننده نظام عرضه و تقاضا دانست و افزود: در بخش دیگر هم رفتارهای مصرف کنندگان علی رغم انتظاری که با تکیه بر فرهنگ غنی و سابقه آنها وجود دارد، درست نبوده و عموما تحت تاثیر اخبار اشتباه مبنی بر امکان نبودن کالا یا کمبود آن دست به واکنش های هیجانی زدند.

عضو اتاق بازرگانی تهران در ادامه با بیان اینکه اتفاق بحرانی در کشور نیفتاده که مردم نگران کمبود کالاها باشند، توضیح داد: این خریدهای بیش از حد نیاز با این توجیه که در آینده کالا پیدا نمی‌شود اساسا نادرست است و می‌تواند برای مصرف کننده و تولیدکننده به صورت توامان مشکل ایجاد کند.