به گزارش پارس نیوز، 

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن گفت:از وضعیت موجود در بورس کالا به وزارت صنعت ،معدن و تجارت شکایت کردیم که چرا صاحبان اصلی از دریافت یا خرید کالای مورد نیاز خود بازمانده اند.از بورس خواسته ایم اسامی خریداران آهن را افشا کند تا مشخص شود چه کسانی رانت کرده اند؟

محمد آزاد رئیس اتحادیه کشوری صنف فروشندگان آهن و فولاد در گفت وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: بورس را محل کشف قیمت و شفافیت معاملات می دانستیم اما متاسفانه بورس کالا از فروش کالا به آهن فروشان خودداری می کرد و به افرادی محصول را می فروخت که اصلا در صنف آهن فروشان قرار نداشتند.

 آزاد ادامه داد:از وضعیت موجود در بورس کالا به وزارت صنعت ،معدن و تجارت شکایت کردیم که چرا صاحبان اصلی از دریافت یا خرید کالای مورد نیاز خود بازمانده اند.از بورس خواسته ایم اسامی خریداران آهن را افشا کند تا مشخص شود چه کسانی رانت کرده اند؟

وی اضافه کرد:به دنبال نامه نگاری های انجام شده  شخص وزیر صمت دستور داده است که  بورس کالا زیر نظر اتحادیه آهن تهران فقط به شرکت های تعاونی و واحد های آهن فروشی ،بفروشد و آنها هم طبق ضوابط و با سود مجاز تعیین شده به دست مصرف کنندگان برساند.

رئیس اتحادیه کشوری صنف فروشندگان آهن و فولاد با اشاره به دوقیمتی بودن بازار آهن گفت:هم اکنون  قیمت آهن در بورس با فیمت آن در بازار آزاد تفاوت بسیار زیادی دارد.این اختلاف فاحش قیمت باید هرچه سریعتر برطرف شود.

آزاد گفت:امیدواریم طبق قول مسئولان سازمان بورس و وزارت صمت فردا 22 شهریور ماه شاهد اولین عرضه کالا به اصناف و صنف آهن فروش و تعاونی ها باشیم.نتیجه این امر هفته آینده برای مردم ملموس خواهد شد.

وی با بیان اینکه بعد از نوسانات نرخ ارز، قیمت‌ آهن در بورس کالا بشدت بالا رفته است و قیمت ها دربازار آزاد دو برایر قیمت واقعی است ،افزود:از آنجایی که تا 4 سال آینده وارداتی در زمینه آهن نخواهیم داشت ، هرساله قسمتی از مازاد نیاز داخل را صادر می کنیم.بنابراین قیمت ها باید برای مصرف کننده داخلی  طبق قیمت مصوب باشد تا گرانفروشی اتفاق نیفتد.

رئیس اتحادیه کشوری صنف فروشندگان آهن و فولاد ضمن انتقاد از گرانفروشی رخداده در قیمت آهن،افزود: قطعا اقدام دولت می‌تواند جلوی زیاده خواهی را در بازار بگیرد.

انتهای پیام/