به گزارش پارس نیوز، 

ناصر ریاحی رئیس واردکنندگان دارو در گفت وگو با خبرنگار    صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهارکرد: متاسفانه بسیاری از افراد بسیاری از اقلام را در انبار نگه داری می‌کنند تا آن را با قیمت گران‌تر عرضه کنند که این امر صحیح نیست و می‌تواند به اقتصاد کشور لطمه بزند،این اتفاقات در حالی رخ می دهد  که دولت با نظارت خود می‌تواند این کالا‌ها را با قیمت مناسب‌تر در بازار عرضه کند.

این عضو اتاق بازرگانی، با اشاره به اینکه دولت می‌تواند راهکار مناسبی برای توقیف انبار‌ها بکار گیرد افزود: دولت می‌تواند به جای پلمپ کردن انبار‌ها به نظارت و پیگیری‌ها مداوم از آنها روی بیاورد.همچنین می‌تواند نرخ مشخصی را برای آن‌ها تعیین کند و بر توزیع آن نیز با نرخ اعلامی نظارت داشته باشد.

به گفته ریاحی، آنچه که گفته می‌شود در فلان انبار دارو‌های احتکارشده بوده است واقعیت ندارد چرا که دارو قابل احتکار و گران فروشی نیست.

وی درپایان گفت: دولت با برنامه ریزی مناسب می‌تواند بصورت هفتگی یا ماهانه بر این انبار‌ها نظارت داشته باشد چرا که دقت و نظارت بر بازرسی این قبیل از انبار‌ها می‌تواند از احتکار کالا‌ جلوگیری کند.

انتهای پیام/