«عبدالملک الحوثی» رهبر انصارالله یمن ، امروز (دوشنبه)، در سخنرانی خود به خطر عربستان سعودی و امارات در منطقه پرداخت و درباره آن هشدار داد.

به گزارش شبکه «المیادین»، رهبر انصارالله یمن در این خصوص گفت: «نقش نظام سعودی و امارات در منطقه مخرب است و در کنار دشمنان ایستاده‌اند».

رهبر انصارالله در ادامه گفت: «در منطقه به مرحله‌ای رسیده‌ایم که برخی رژیم‌ها در کنار دشمن و علیه پاسداری از مقدسات ایستاده‌اند. دو رژیم مزدور سعودی و امارات امثال آنها در این مرحله برای امت خطر محسوب می‌شوند. این دو رژیم و رژیم آل خلیفه آماده انجام هر گونه توطئه علیه منطقه هستند».

رهبر انصارالله ادامه داد: «رژیم سعودی و امارات و آل خلیفه از ایستادگی در کنار دشمن در انجام توطئه‌ها، خودداری نمی‌کنند. عادی‌سازی روابط رژیم‌های مزدور [با رژیم صهیونیستی] در روندی تصاعدی علیه مردم منطقه، از حالت محرمانه خارج و علنی شده است. این رژیم‌ها کجا و صلح کجا! همان صلحی که ادعایش را می‌کنند در حالی که در توطئه‌ها در منطقه و جنگ آمریکا در منطقه مشارکت دارند».

وی افزود: «این رژیم‌ها به مرحله‌ای عجیب از مزدوری رسیده‌اند آنها به آمریکا پول می‌دهند تا طرح‌هایش را اجرا کند».

رهبر انصار در ارتباط با نشست اخیر اتحادیه عرب گفت: «چیزی که در آنچه "اتحادیه عرب" می‌خوانند، رخ داد، برای فلسطینی‌ها و برای ما عجیب نبود ما بیش از این را انتظار داریم. روند انحرافی این رژیم‌ها بسیار خطرناک است زیرا آنها برای ترویج عادی‌سازی روابط [با رژیم صهیونیستی] و مجاب کردن امت [اسلامی برای این کار] تلاش‌ می‌کنند. 

عبدالملک الحوثی در ادامه گفت: «رژیم‌های سعودی، امارات و آل خلیفه مزدور، خائن و وابسته به دشمنان هستند. تعامل با آنها جنایت و خیانت است. این رژیم‌ها به مرحله افتخار به روابط با صهیونیست‌ها رسیده‌اند و رفتاری متنزل دارند».

رهبر انصارالله ادامه داد:‌ «شکی نیست که این رژیم‌ها شکست خواهند خورد و آمریکایی‌ها واسرائیلی‌ها از آنها سواستفاده خواهند کرد و اموال آنها را به نفع اسرائیل خواهند دوشید. فرزندان امت [اسلامی] باید برای زانو نزدن و تأثیرپذیری از دشمنان بسیار هوشیار باشند. اولویت‌های این رژیم‌ها به نفع اسرائیل و آمریکا است و ملت ما باید در این خصوص احتیاط کند».

رهبر انصارالله همچنین با هشدار درباره اینکه مردم باید در قبال توطئه رژیم‌های یادشده علیه مردم فلسطین احتیاط کنند، تأکید کرد: «تجاوزی که ائتلاف سعودی-اماراتی در حال اجرای آن است، به نفع آمریکا و اسرائیل است و بحث "معامله قرن" ارتباط دارد. متعرضان به یمن، هدفشان توانمندسازی آمریکا و اسرائیل برای سیطره بر کشور است».

عبدالملک الحوثی در ادامه گفت: «رژیم‌ سعودی و امارات در راستای اجرای دستورات آمریکایی‌ها در جنگ اقتصادی علیه لبنان نیز دست دارند».