به گزارش پارس نیوز، 

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا لحظاتی پیش در پیامی توئیتری بار دیگر به دولت پیشین این کشور حمله ور شد.

رئیس جمهوری آمریکا در این پیام نوشت: سیاست دموکرات ها در خصوص جداسازی کودکان در مرزها در دوران دولت اوباما خیلی بدتر از شیوه ای است که ما امروزه به آن می پردازیم.

وی در ادامه افزود: عکس‌های کودکانی در قفس در سال ۲۰۱۴ میلادی و در دوران ریاست جمهوری اوباما را به یاد بیاوررید. البته اگر آن ها (کودکان از والدین) را از هم جدا نکنید، تعداد خیلی بیشتری از ان ها (مهاجران) خواهند آمد.

این درحالیست که سیاست های مهاجرتی سخت گیرانه ترامپ به ویژه در مرزهای این کشور با مکزیک در جداسازی کودکان از والدینشان، انتقادات زیادی را در محافل ملی این کشور و نیز در مجامع بین المللی با خود به همراه داشته است.

در همین رابطه ۲۲ اذر ماه سال جاری، کودک ۷ ساله گواتمالایی که قصد داشت همراه پدر و مادرش با عبور از مرز مکزیک وارد خاک آمریکا بشود، پس از بازداشت توسط گشت مرزی آمریکا بر اثر خستگی و بی‌ آبی جان باخت.

یک گروه ۱۶۳ نفری از پناه‌جویان گواتمالایی در مرز ایالت نیومکزیکوی آمریکا توسط گشت مرزی این کشور بازداشت شدند.

پلیس این گروه را صبح روز مذکور به بازداشتگاه منطقه منتقل کردند ولی عصر همان روز دختری ۷ ساله که همراه پدر و مادرش در جمع پناهجویان بازداشتی بود، دچار تشنج شد.

در معاینات اولیه پزشکان اعلام شد که او بر اثر تب بالا دچار تشنج شده است ولی در بررسی‌های بیشتر مشخص شد که به دلیل این که چند روز تشنه و گرسنه مانده بوده، بر اثر خستگی و بی‌ آبی بدنش دچار شوک شده و با وجود تلاش پزشکان، این پناهجوی خردسال جان باخته است.