به گزارش پارس نیوز، 

دولت ترامپ سرانجام از انتشار طرحی برای دیدار مجدد فرزندان مهاجران با والدین خود خبر داد.

دولت ترامپ درحال انتشار طرحی است که بر اساس آن صدها هزار خانواده از هم جدا شده در مرزهای آمریکا امکان پیوستن دوباره به یکدیگر را خواهند داشت. با اینحال این تجدید دیدار به زودی اتفاق نخواهد افتاد.

 

وزارت امنیت داخلی آمریکا روز شنبه رد بیانیه ای اعلام کرد که 2053 کودک همچنان تحت حبس قرار داشته و منتظر بازگشت به والدین خود هستند.

با این وجود طبق طرح مذکور این کودکان همچنان تحت بازداشت قرار خواهند داشت تا زمانی که فرایند اخراج والدین آنها تکمیل شود.

از سوی دیگر دونالد ترامپ امروز در تازه ترین توییت خود نسبت به ورود مهاجران غیرقانونی به خاک آمریکا واکنش نشان داد و از سیاستهای اخیر دولت خود در قبال مهاجران دفاع کرد. وی در این توییت نوشت:

"نمی‌توانیم به تمام این افراد اجازه دهیم به کشور ما حمله کنند. وقتی کسی وارد کشور می‌شود باید سریعا بدون هیچ فرمان قاضی یا پرونده حقوقی آنها را به جایی که از آنجا آمده‌اند بازگردانیم. سیستم ما یک استهزاء در مقابل سیاست خوب مهاجرت و قانون و نظم به شمار می‌رود. اکثر کودکان بدون والدین خود می‌آیند."

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به تازگی قانون اجرایی را امضا کرده است که به مقام های اجرای قانون اجازه می دهد تا کودکان مهاجر را از والدین شان جدا کند.

دستور اجرایی ترامپ با هدف مقابله با مهاجران غیرقانونی است که از مرز جنوبی وارد آمریکا شده اند.

بر اساس این گزارش، از آغاز اجرای سیاست های دولت ترامپ در ماه می علیه مهاجران خارجی موسوم به "عدم مدارا و تحمل"، بیش از 2300 کودک از خانواده های خود جدا شده اند.