به گزارش پارس نیوز، 

'مایکل هیدن' رئیس اسبق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا(سیا)درواکنش به سیاست مهاجرتی'بدون ارفاق'(zero tolarence) رئیس جمهوری آمریکا که منجر به جداکردن کودکان از والدین مهاجر شده است،گفت: آمریکای کنونی به واقع مرا به یاد 'برلین 1933' می اندازد.

شبکه تلویزیونی سی ان ان با پرداختن به مساله جداسازی کودکان از والدین مهاجران درآمریکا که آنها را در شرایطی غیر انسانی قرارداده است،گزارش داد:لحن شخص دونالد ترامپ وهیات دولت وی دراین باره پرخاشگرانه است،بطوری که'استیو کورتز'(Steve Cortes) یکی از اعضای ستاد انتخابات ریاست جمهوری ترامپ در برنامه زنده این شبکه و با حضورکارشناسان به صراحت پناهجویان را 'متجاوز' خواند.

سی ان ان د ادامه افزود : اظهارات کورتز خشم همه را برانگیخت، ما همگی، پدران و نسل های قبلی ما مهاجر بوده اند، آمریکا یعنی کشور مهاجران، چطور وی این افراد را متجاوز می خواند.

این رسانه تصویری با اشاره به اینکه کورتز در توئیتی این اشتباه خود را تصحیح کرد، افزود: اما وی به توئیت های مایکل هیدن اشاره کرد که دولت ترامپ را همچون'نازی' های آلمان دانسته و مساله جدا ساختن کودکان از والدین مهاجر آنها را به اقدامات در اردوگاه آشویتز'بیرکنائو' (Birkenau) (درنزدیکی مرز آلمان با لهستان) تشبیه کرده است.

رئیس اسق سیا بین سال های 2006تا 2009 میلادی، در پاسخ به این مورد به سی ان ان گفت: این پیامی است که من در توئیت های خود به آن اشاره می کنم،من نمی گویم که ترامپ هیتلر است و یا دولت او به نوعی یک دولت (حزب) نازی است، اما آنچه که می گویم این است که اتفاقات زیادی دراین کشور درحال رخ دادن است که دقیقا مرا به یاد اردوگاه بیرکنائو نمی اندازد بلکه مرا به یاد'برلین' 1933 می اندازد، دولتی دروغگو، با پروپاگاندای دروغ، سعی به حاشیه راندن دیگران دارد، اگر این قضیه پایان نیابد آنگاه تاریخ آلمان نازی پیش می آید.

هیدن افزود: اکنون زمان آن رسیده و من می خواهم این هشدار را بدهم که باید به این موارد توجه کنیم، چنانچه بی تفاوت باشیم می تواند در آخر (آمریکا)به مکانی سیاه مانند آنچه برای دیگر کشورها رخ داد و برای آلمان اتفاق افتاد، تبدیل شود.

به گزارش ایرنا، دونالد ترامپ در پی واکنش های انتقادی داخلی و بین المللی در اجرای سیاست بدون ارفاق، درمورخ 20 ژوئن برابر با 30 خرداد ماه حکمی را به امضا رساند که جدا کردن کودکان از والدین مهاجر آنها را متوقف می سازد.

به گفته کارشناسان این حکم در واقع علیه حکم قبلی خودش بود؛ 'خورخه راموس' (Jorge Ramos) تحلیلگر و روزنامه نگار آمریکایی مکزیکی تبار با انتقاد شدید از دونالد ترامپ به سی ان ان گفت:اقدام به جدا کردن کودک از والدین طبق کنوانسیون های بین المللی'شکنجه' محسوب می شود و دونالد ترامپ و دولت وی دست به شکنجه کودکان مهاجران زده اند و شخص وی و دولتش مبادرت به درشت گویی می کند.

دولت ترامپ در راستای سیاست مقابله با مهاجران و جلوگیری از ورود آنان به آمریکا دستور داده که ماموران این کشور والدین فاقد مدارک مهاجرتی را جمع کنند. کودکان این افراد در مراکز ویژه از والدین جدا شده و بصورت جداگانه با فنس هایی به ارتفاع ۳ متر مانند قفس است نگهداری می شوند.