به گزارش پارس نیوز، 

نمایندگان پارلمان اردن اعمال فشار بر دولت برای برکناری دو وزیر برجسته در پی کشته شدن ۲۱ اردنی از جمله تعدادی دانش‌آموز و زخمی شدن حدود ۳۵ نفر دیگر را آغاز کرده‌اند در حالی که علت این حادثه نیز اشتباهات اداری اعلام شده است.

نمایندگان خواهان برکناری «عزمی محافظه» وزیر آموزش و پرورش و «لینا عناب» وزیر گردشگری هستند.

به نوشته روزنامه «رأی‌الیوم»، «مصلح الطراونه» عضو مجلس نمایندگان اردن در این باره گفت که محافظه اطلاعات غلط درباره حادثه بحرالمیت به «عمر الرزاز» نخست‌وزیر این کشور ارائه کرده و مدعی شده است که در اعزام دانش‌آموزان به منطقه خطرناک، مدرسه مقصر بوده است.

 

«حازم المجالی» دیگر نماینده پارلمان اردن نیز تأکید کرد که وزیر گردشگری نیز بایستی برکنار شود زیرا به یک شرکت گردشگری که به ماجراجوئی شناخته شده است، مجوز داده و باعث به وجود آمدن این حادثه شده است.

همچنین درخواست کاربران شبکه‌های اجتماعی برای برکناری وزیر آموزش و پرورش بیشتر شده است در حالیکه پیش‌بینی می‌شود که ابقای وزیر در سمتش برای الرزاز کار دشواری باشد.

روز جمعه گذشته جاری شدن سیل در منطقه بحرالمیت باعث شد که اتوبوس دانش‌آموزان که در سفر علمی به سر می‌بردند، گرفتار سیلاب شده و دستکم ۱۹ دانش‌آموز در این حادثه جان خود را از دست بدهند.