به گزارش پارس نیوز، 

کوفمان گفت: کشور ما باید پای ارزش هایمان بماند و از متحدانمان خواستار احترام به حقوق بشر شود. 

دولت آمریکا در حال حاضر سفیر تائید شده ای برای عربستان ندارد، اگرچه «کریستوفر هنزل» به عنوان کاردار موقت ایالات متحده در ریاض خدمت می کند. 

کوفمان در حالی این خواسته را مطرح کرد که نمایندگان آمریکایی خواستار واکنش قاطعانه تر آمریکا نسبت به قتل خاشقچی شده اند. 

دولت عربستان روز جمعه برای اولین بار اذعان کرد که خاشقچی در داخل ساختمان کنسولگری عربستان در استانبول کشته شده است. 

دولت عربستان در عین حال مدعی شد که وی در جریان درگیری در داخل کنسولگری کشته شده است، توضیحی که نمایندگان آمریکایی تا حدی زیادی آن را رد کرده اند. 

مقام های ترکیه گفته اند که خاشقچی پس از ورود به داخل کنسولگری، هدف عملیات غافلگیرانه سعودی ها قرار گرفته و پس از قتل مثله شده است. 

از قرار معلوم دولت ترکیه نوار ضبط شده ای به عنوان سند قتل خاشقچی در اختیار دارد و رئیس جمهوری آمریکا خواستار دستیابی به آن شده است. 

ترامپ توضیحات عربستان در مورد قتل خاشقچی را موثق دانست و بازداشت 18 شهروند سعودی در ارتباط با قتل وی را گامی مثبت برشمرد. 

رئیس جمهوری آمریکا همچنین به اعمال تحریم هایی علیه عربستان اشاره کرد، اما از لغو قراردادهای فروش سلاح به ریاض نامی نبرد. 

خاشقچی ستون نویس روزنامه واشنگتن پست بود که مقاله هایی در نقد رژیم سعودی از جمله محمد بن سلمان ولیعهد عربستان به رشته تحریر درآورده است.

وی 10 مهر ماه برای ثبت ازدواج خود با یک زن تبعه ترک وارد ساختمان کنسولگری عربستان در استانبول شد، اما هیچ گاه از این ساختمان بیرون نیامد.