به گزارش پارس نیوز، 

برنان گفت: اگر خاشقچی در هتل یا اقامتگاه شخصی در ترکیه ناپدید شده بود، انکارپذیری دولت سعودی موجه بود؛ اما وی وقتی ناپدید شد که مدارک ویدئویی از حضورش در کنسولگری عربستان موجود است. 

مدیر سابق سیا افزود: از این رو انکار عربستان، بسیار ریاکارانه است. 

وی افزود: تعقیب یک شهروند آمریکایی که برای روزنامه واشنگتن پست قلم می زند، بدون اطلاع قبلی محمدبن سلمان ولیعهد عربستان، برای من غیرقابل باور و غیرواقعی است. 

برنان به لزوم انجام تحقیقات کامل در مورد ماجرای ناپدیدشدن خاشقچی اشاره کرد و یادآور شد که هرگونه تبعاتی برای مقام های سعودی در نهایت ممکن است متوجه ملک سلمان پادشاه عربستان است. 

وی با این حال تاکید کرد که ملک سلمان فردی سالخورده است و شاید از اختیار سیاسی و توان ذهنی برای اقدام در این زمینه برخوردار نباشد. 

خاشقچی تقریبا دو هفته پیش ، پس از ورود به کنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شد و کسی ندید که وی از ساختمان کنسولگری خارج شود. 

مقام های ترکیه گفته اند که وی در داخل ساختمان به دستور مقام های سعودی به قتل رسیده و روزنامه واشنگتن پست نیز گزارش داده که تصاویر ویدئویی و صدای ضبط شده ای موجود است که ثابت می کند خاشقچی پس از شکنجه، کشته شده است. 

مقام های عربستان دست داشتن در قتل خاشقچی را رد کرده اند. 

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا ضمن ابراز نگرانی در مورد ماجرای ناپدیدشدن خاشقچی، قول داد که در صورت اثبات نقش آفرینی عربستان در قتل وی، ریاض را مشمول مجازات سنگینی خواهد کرد.

ترامپ دقیقا نوع مجازات احتمالی علیه ریاض را مشخص نکرد، اما نسبت به تغییر توافق های تسلیحاتی منعقده بین آمریکا و عربستان، میل و رغبتی از خود نشان نداد.

سناتورهای آمریکایی هفته گذشته خواستار تصویب قانون تحریم ها شدند که رئیس جمهوری را ملزم به تحقیق در مورد ناپدیدشدن خاشقچی می کند.