به گزارش پارس نیوز، 

به گزارش شبکه خبری الجزیره، خالد فیصل،‌ امیر منطقه مکه و مشاور پادشاه عربستان دو روز پیش وارد ترکیه شد و با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری این کشور موضوع ناپدید شدن جمال خاشقجی را مورد بررسی قرار داد که احتمال می‌رود پس از ورودش به کنسولگری عربستان در استانبول به دستور مقامات ارشد ریاض کشته شده باشد.

مشاور پادشاه دست به دامان اردوغان شد

روزنامه واشنگتن پست آمریکا روز چهارشنبه با استناد به گفت‌وگوهای مقامات عربستانی که توسط سازمان اطلاعات آمریکا شنود شده بود،‌ نوشت، محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان دستور داده خاشقجی برای بازجویی به عربستان منتقل شود.

دیدار میان دو طرف کمی پیش از اعلام موافقت آنکارا درباره تشکیل کمیته مشترک تحقیقات برای بازرسی کنسولگری و منزل محمد العتیبی، سرکنسول عربستان در استانبول با هدف مشخص شدن سرنوشت خاشقجی برگزار شد. احتمال می‌رود فیصل ناظر بر تیم عربستان در این کمیته مشترک باشد که به پیشنهاد ریاض تشکیل شده است.

این دیدار در حالی صورت می‌گیرد که جامعه جهانی ریاض را برای روشن شدن سرنوشت خاشقجی تحت فشار قرار داده و مقامات عربستان می‌گویند، این روزنامه‌نگار و منتقد عربستانی پس از ورود به کنسولگری آنجا را ترک کرده است.

این تحولات در حالی صورت می‌گیرد که گزارش‌های متعدد درباره وجود نوارهای صوتی و تصویری در ترکیه نشان می‌دهند خاشقجی مورد سوء قصد قرار گرفته و دوم اکتبر کمی پس از ورود به ساختمان کنسولگری عربستان در استانبول جسدش قطعه قطعه شده است.

به گفته خبرنگار الجزیره، احتمال می‌رود، کمیته مشترک تحقیقات کار خود را طی دو روز آینده آغاز کند. هیئت سعودی مشارکت کننده در این کمیته روز جمعه با مقامات وزارت‌خانه‌های خارجه و دادگستری ترکیه تماس گرفته و با تیم دادستانی این کشور دیدار خواهد کرد که درباره ناپدید شدن خاشقجی تحقیق می‌کند.

بازرسان ترکیه همچنان در انتظار اجازه عربستان برای ورود به کنسولگری و خانه العتیبی برای تکمیل تحقیقات خود درباره خاشقجی هستند.

52310