به گزارش پارس نیوز، 

خالد بن فرحان آل سعود، شاهزاده جدا شده از خاندان آل سعود، در پی مفقود شدن جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار مخالف رژیم سعودی، مردم این کشور را  نافرمانی مدنی دعوت کرد.

او در صفحه خود در توئیتر نوشت: «اگر واقعا ثابت شود که جمال خاشقجی، ترور شده است، من از همه مردم عربستان می‌خواهم در روند تغییر سیاسی در عربستان از طریق نافرمانی مدنی شرکت کنند تا قدرت به شاهزاده احمد بن عبدالعزیز  (برادر ملک سلمان) منتقل شود.»

شایان ذکر است، جمال خاشقجی دوم اکتبر درست از زمانی که وارد کنسولگری کشورش در استانبول شد، ناپدید شده است و دیگر خبری از او در دست نیست. این فعال مطبوعاتی منتقد عربستان سال گذشته پس از انتقاد از برخی تصمیمات محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی، و مداخله نظامی ریاض در یمن، از بیم بازداشت به آمریکا رفت.

مقامات ریاض ادعا می‌کنند این روزنامه‌نگار 59 ساله، که مطالب انتقادی شدیداللحنی در واشنگتن پست منتشر می‌کرد، ساختمان کنسولگری عربستان در استانبول را ترک کرده است.

این در حالی است که مسئولان پلیس ترکیه می‌گویند این روزنامه‌نگار منتقد سعودی که به ویژه به خاطر انتقادات خود از محمد بن سلمان از شهرت بین‌المللی برخوردار است در کنسولگری عربستان در استانبول کشته شده است.

به گفته یک مقام نزدیک به دولت ترکیه، پلیس ترکیه احتمال می‌دهد که خاشقجی از سوی گروهی از سعودی‌ها که مشخصا مامور کشتن این فعال سعودی شده بودند، در کنسولگری عربستان در استانبول کشته شده است و گروه مسئول اجرای این قتل همان روز به عربستان بازگشته است.