به گزارش پارس نیوز، 

یاسین آکتای، مشاور رئیس حزب عدالت و توسعه و مشاور رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در مصاحبه با کانال خبر ترک گفت: یک ماه قبل با جمال خاشقجی گفتگو کردم. او گفته بود، نگران حمله و قتل شهروندان عربستان توسط رژیم آل سعود است. اما ترکیه کشوری امن است و این نوع حملات در ترکیه اتفاق نخواهد افتاد.

مشاور اردوغان افزود: بدین سبب در ترکیه احساس امنیت می‌کرد. اما درباره اینکه خودش را تهدید کرده اند، سخن نگفت و من هم به او گفتم که می‌توانم به شما کمک کنم. حادثه دردآور و وخیمی است. انسان‌ها نمی‌دانند که به چه کسانی اعتماد کنند. این حادثه ضربه سنگینی به مردم می‌زند. خاشقجی با تعیین وقت ملاقات به کنسولگری عربستان سعودی در استانبول رفته بود. او دو ساعت قبل از ملاقات به کنسولگری اطلاع می‌دهد و می‌گوید ساعت ۱۳ به کنسولگری می‌آید. در همان دو ساعت افراد رژیم سعودی به کنسولگری می‌آیند.  

آکتای گفت: ساعت ۱۶ و ۴۰ دقیقه به من اطلاع دادند و من مقامات کشور را مطلع کردم. همه تدابیر لازم اتخاذ شده بود. اما مسئله وخیم اینست که خاشقجی وارد کنسولگری شد، اما خارج نشد. او شهرت جهانی داشت. دوست من بود. روشنفکرترین فرد عربستانی بود. او با اعتماد به اینکه بلایی بر سرش نخواهند آورد به کنسولگری وارد شد. اگر پلیس و سرویس اطلاعاتی ترکیه بعد از ساعت ۱۳ اقدامی انجام می‌دادند سعودی‌ها نمی‌توانستند کاری انجام دهند. بین ساعت ۱۳- ۱۶.۳۰ در کنسولگری اقداماتی انجام شده بود.