به گزارش پارس نیوز، 

«جرمی هانت» وزیر خارجه انگلیس در گفت وگوی تلفنی با «عادل الجبیر» همتای سعودی خود، با وی در خصوص موضوع چالشی مفقود شدن یکی از معارضان سرشناس عربستان در کنسول‌گری این کشور در استانبول مذاکره کرد.

«جمال خاشقجی» معارض سرشناس رژیم آل‌سعود که در تبعید خودخواسته در آمریکا به سر می‌برد، چهارشنبه گذشته برای انجام کار اداری مربوط به ازدواجش از آمریکا به ترکیه و کنسولگری عربستان در استانبول مراجعه کرد؛ وی پیش از وارد شدن به کنسول‌گری، از همسر جدید خود خواست که در صورت بروز هرگونه مشکلی، با یکی از مشاوران «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه تماس بگیرد.

همسر دوم خاشقجی تا نیمه شب در برابر کنسول‌گری منتظر ماند اما خبری از جمال نشد.

پلیس ترکیه شنبه شب گذشته اعلام کرد که منتقد سعودی به احتمال قوی در داخل کنسولگری عربستان در استانبول کشته و جسد وی با خودرو به بیرون از کنسول‌گری منتقل شده است عربستان امروز اجازه ورود پلیس ترکیه به کنسول‌گری و بازرسی از این مکان را به دستگاه امنیتی ترکیه داد.

وزیر خارجه انگلیس در تماس تلفنی امشب از مقامات سعودی خواسته که کمال همکاری را با بازرسان ترکیه‌ای داشته باشند تا ابعاد این پرونده روشن شود.

عربستان می‌گوید جمال خاشقجی مدت کمی پس از ورود به کنسول‌گری، این محل را ترک کرده است؛ مقامات امنیتی ترکیه‌ای اما می‌گویند که تصاویر ورود وی به این محل در دست است اما هیچ تصویری از خروج وی از کنسول‌گری، موجود نیست.

ترکیه می‌گوید که احتمالا قطعات جسد خاشقجی، با دو خودروی ون سیاه که از کنسول‌گری خارج شده‌اند، از این محل بیرون برده شده است.