به گزارش پارس نیوز، 

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در اظهاراتی از تصمیم خود برای قبول یک هواپیمای لوکس از امیر قطر در شرایط سخت اقتصادی کشورش دفاع کرد.

اردوغان گفت: «این یک هدیه بوده است و نه خرید. کمکی به دولت ترکیه بوده است؛ نه به شخص من.»

رئیس جمهور ترکیه تصریح کرد: «امیر قطر این هواپیما را که حدود 500 میلیون دلار ارزش دارد، پس از آن که شنید دولت ترکیه علاقمند به خرید آن است، اهدا کرد.» اردوغان این سخنان را به هنگام پرواز بازگشت از آذربایجان بیان کرد.

وی در ادامه خطاب به خبرنگاران گفت: «هواپیما اکنون در دست رنگ آمیزی است و به محض تمام شدن، با آن سفر خواهیم کرد؛ اما شما سوار هواپیمای جمهوری ترکیه خواهید شد، نه (هواپیمای) من.»

گفتنی است گوینده شبکه خبری «تی آر تی» هفته گذشته اعلام کرد «شیخ تمیم بن حمد آل ثانی»، امیر قطر یک فروند هواپیما به رجب طیب اردوغان داده است. پس از آن رسانه های ترکیه اعلام کردند این هواپیما، یک فروند بوئینگ 747 است و همین مسأله انتقاداتی را از سوی مخالفان برانگیخت.

طبق اعلام روزنامه حریت، «سزگین تانریکولو»، از قانونگذاران حزب خلق جمهوری خواه ترکیه (مهمترین حزب مخالف در این کشور) با ابراز نگرانی و بیان این نکته که ترکیه در بحران اقتصادی به سر می برد، اعلام کرده بود این هواپیما خریداری شده است.

حریت همچنین اعلام کرده بود این هواپیما که در حالت عادی 400 نفر را حمل می کند، با تغییرات ایجاد شده تنها ظرفیت حمل 76 نفر را دارد.