به گزارش پارس نیوز، 

عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس تأکید کرد: سوال‌کنندگان از رئیس‌جمهور خودشان باید سوال‌ها و پاسخ‌ها را بررسی و جمع‌بندی کنند تا کار در قوه قضائیه به نتیجه روشنی برسد.

محسن کوهکن با اشاره به برگزاری جلسه علنی مجلس برای سوال از رئیس جمهور در روز سه‌شنبه هفته جاری و قانع نشدن نمایندگان از ۴ پاسخ روحانی اظهارداشت: وقتی مشکلاتی در چند حوزه به حدی می‌رسد که به سوال از رئیس جمهور منجر می‌شود، معنا و مفهوم و پیام خاص خودش را دارد.

وی افزود: اگر نمایندگان از پاسخ رئیس جمهور قانع شوند، معنایش این است که اشکالاتی وجود دارد، اما دولت تلاش خودش را در حد توان کرده و مشکلات و موانع خارج از اراده دولت اجازه موفقیت بیش از آن را نداده است، اما اگر نمایندگان قانع نشوند، معنای دیگری دارد.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: احساس می‌کنم بر روی این نکته کمتر کار کرده ایم که وقتی اتفاقی می‌افتد یا مشکلاتی پیش می‌آید، در سوال و پاسخ‌هایمان به کمک طلبیدن از مردم برای حل مشکلات هم بپردازیم. در کشور ترکیه به عنوان همسایه ما، اتفاقی در حوزه ارز افتاد و مسئولانشان نگفتند که هیچ مشکلی وجود ندارد، بلکه از مردم خودشان استمداد کردند که ارز‌ها و طلاهایشان را ببرند و لیر بخرند و همین مردم به کمک دولت رفتند.

کوهکن با بیان اینکه موفقیت دولت، موفقیت مردم است و باید از مردم کمک گرفته شود، تصریح کرد: وقتی نمایندگان از برخی پاسخ‌های رئیس جمهور قانع نشده‌اند، معنایش این است که عواملی مانند عدم اجرای قانون یا دور زدن آن و یا ناقص اجرا کردن قانون باعث بروز چنین مشکلاتی شده است و لذا سوال کنندگان همین موارد را بررسی و احصاء می‌کنند و به دستگاه قضایی ارجاع می‌دهند.

وی تاکید کرد: اگر بخواهیم موارد مطرح شده در این سوال و پاسخ‌ها در قوه قضائیه به نتیجه روشنی برسد، باید سوال‌کنندگان که خودشان موضوع را پیگیری کرده‌اند، تشکیل جلسه دهند و این پاسخ‌ها را بررسی و جمع‌بندی کنند و درباره آن تصمیم بگیرند.

عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس، با بیان اینکه اصل باید بر تعامل و همگرایی باشد، اظهارداشت: برخورد مجلس با عملکرد دولت از نوع برخورد قوه قضائیه نیست و بالاترین فایده طرح سوال از رئیس جمهور و دریافت پاسخ‌های وی و اعلام قانع شدن یا نشدن از این پاسخ ها، آن است که مردم مطلع می‌شوند که نمایندگانشان در جریان کار قرار دارند و مشکلات را کالبدشکافی می‌کنند و بخشی از وظیفه حل مسئله را که به قانونگذاری و نظارت برمی‌گردد، انجام داده اند، اما بیش از آن، برعهده دستگاه‌های دیگر است.