به گزارش پارس نیوز، 

نادر قاضی‌پور عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، درباره متوقف‌ماندن روند تولید هواپیمای ایران۱۴۰، به حسن روحانی رئیس جمهور نامه نوشت.

قاضی پور در این نامه آورده است: 

«برادر ارجمند جناب آقای دکتر روحانی

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکم

احتراما ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه پرخیر و برکت رمضان، همان طور که مستحضرید صنعت نوین دفاعی و هوایی کشور در سال های اخیر رشد چشمگیری داشته و توانسته با تکیه بر توانمندی های تولید داخل و استفاده از ظرفیت های علمی و پژوهشی دانشمندان ایرانی، گام های جدی و مثبتی در این عرصه مهم و حیاتی که موجب تحریم های بین المللی بسیاری نیز برای کشور بوده، بردارد.

یکی از دستاوردهای مهم، تولید هواپیمای ایران ۱۴۰ بود که با هدف خودکفایی کشور در صنعت تولید هواپیما به شمار می رفت، بود ولیکن این پروژه بنا به برخی مسائل متوقف ماند و پیگیری موثری به منظور راه اندازی مجدد کارخانه تولید این نوع هواپیما و رفع ایرادات آن صورت نگرفت.

لذا با عنایت به اینکه در جزء ۱-۷ و جزء ۱-۱۰ بند ب ماده ۱۰۶ قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور مصوب ۹۵.۱۲.۱۴ صریحا به توسعه و تقویت توان ناوگان های هوایی و نوسازی سامانه های ناوبری و کمک ناوبری تاکید شده است.

لازم است دستور اکید صادر بفرمایید تا نسبت به اجرای دقیق ماده ۱۰۶ قانون برنامه اقدام مقتضی صورت پذیرفته و تولید هواپیمای ایران ۱۴۰ و به روزرسانی تکنولوژیکی فنی روز دنیا در دستور کار فوری دولت محترم قرار گیرد.

نادر قاضی پور

نماینده مردم شریف ارومیه

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی»