به گزارش پارس نیوز، 

«ابراهیم الجعفری» وزیر خارجه عراق امروز سه‌شنبه در حاشیه نشست وزرای خارجه عرب با «سامح شکری» همتای مصری خود دیدار کرد.

«احمد ابوزید» سخنگوی رسمی وزارت خارجه مصر در این باره گفت که شکری در این دیدار عمیق بودن روابط مصر و عراق را ستود و بر تمایل قاهره برای تقویت همکاری دوجانبه در زمینه‌های سیاسی، تجاری و فرهنگی و توسعه این روابط تأکید کرد.

وزیر خارجه عراق نیز از تمایل کشورش برای شکوفایی و توسعه روابط اقتصادی و تجاری دو کشور سخن گفت.

در این دیدار تحولات سیاسی و امنیتی منطقه و چالش‌های مختلفی که به تنش بیشتر در منطقه می‌انجامد، مورد بررسی قرار گرفت.

شکری گفت که به توانایی موسسات ملی عراق و گروه‌های سیاسی مختلف آن و نیز ملت عراق برای عبور از مشکلات کنونی عراق، اعتماد دارد و قاهره علاقمند است به عراق برای بازسازی ویرانه‌های جنگ کمک نماید.

بررسی مسائل دارای اهتمام مشترک و آخرین تحولات منطقه و جهان عرب از جمله تلاش برای مبارزه با تروریسم و تحولات سوریه و یمن از دیگر محور‌های گفت‌وگوی دو طرف بود.

فلسطین محور گفت‌وگوی وزرای خارجه اردن و مصر

«ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن نیز امروز سه‌شنبه با شکری دیدار و درباره روابط دوجانبه و تحولات منطقه از جمله قضیه فلسطین گفتگو کرد.

سخنگوی رسمی وزارت خارجه مصر گفت که این دیدار در راستای تمایل دو کشور برای هماهنگی و مشورت در خصوص تحولات منطقه به خصوص تحولات فلسطین برگزار شد.

شکری بر اهمیت حفظ فعالیت‌های آنروا به عنوان رکن اصلی رسیدگی به آوارگان فلسطینی و تلاش برای استمرار فعالیت‌های آن تأکید کرد.

بررسی تحولات سوریه، اوضاع عراق، یمن و لیبی و حوادث غزه و نیز راهکار حمایت از تلاش‌های مربوط به ازسرگیری روند سازش بر اساس راه‌حل دو دولت، از دیگر محور‌های گفت‌وگوی الصفدی و شکری بود.

دو طرف درباره افزایش رایزنی‌ها و هماهنگی در دوره آتی به منظور پیگیری تحولات فلسطین و هماهنگی مواضع در سطح بین‌المللی توافق کردند.