به گزارش پارس نیوز، 

'عبدالله حسین هارون' در جمع خبرنگاران در شهر کراچی گفت: پاکستان درحال حاضر در وضع نامطلوبی قرار دارد و تصمیم های اخذ شده به نفع این کشور پیش نمی رود.

وی اضافه کرد: رفتار آمریکا با پاکستان صادقانه نیست و به نظر می رسد که واشنگتن با پهن کردن دام برای پاکستان، در نظر دارد این کشور را دچار مشکل کند.

حسین هارون همچنین با تاکید بر لزوم اتخاذ سیاست های جدید از سوی پاکستان، گفت: زمانی که در اجلاس عربستان سعودی همه کشورها جمع شده ولی ایران در آن دعوت نشد و پیرامون جنگ گفت وگو شد، به نخست وزیر وقت پاکستان فرصت سخنرانی داده نشد.

وزیر امور خارجه دولت انتقالی پاکستان تصریح کرد: در آن اجلاس نخست وزیر پاکستان را به عنوان تنها قدرت هسته ای اسلامی، مانند یک نوکر ساکت در گوشه ای نشاندند.

وی اضافه کرد: بزرگترین درس عبرت برای پاکستان این است که درک کنیم که دولت ما تحت فرمان چه کسی پیش می رفته است.

حسین هارون در ادامه گفت: هنگامی که جنگ یمن آغاز شد، گفتیم که ژنرال های خود را بدون مجوز اعزام نمی کنیم که این کار نیز انجام شد، سپس گفتیم که توازن در روابط با ایران و عربستان سعودی را حفظ می کنیم که آن را نیز حفظ نکردیم.

وزیر امور خارجه دولت انتقالی پاکستان تصریح کرد: پس از آن گفتیم که از مکه و مدینه دفاع می کنیم ولی آنچه امروز در یمن شاهد آن هستیم تحت پشتیبانی چه کسی صورت می گیرد؟ما در جهت تحقق خواسته های آمریکا گام برداشتیم، ولی نتایج خوبی به دنبال نداشت.

وزیر امور خارجه دولت انتقالی پاکستان در پایان گفت:آمریکا درحال شعله ور کردن آتش جنگ در دریای چین است و هند را همراهی می کند.

دولت ترامپ در ادامه سیاست فشار به اسلام آباد، گفته است که به قطع همکاری های خود با پاکستان در بخش آموزش نظامی مصمم است و از سوی دیگر نیز، واشنگتن بر سر اعطای کمک‌ مالی صندوق بین‌المللی پول به اسلام‌آباد مانع تراشی کرد.

روابط آمریکا و پاکستان طی یک سال گذشته و همزمان با روی کارآمدن ترامپ وارد دوره‌ای از تنش‌ و جنگ لفظی شده است، پس از قطع کمک‌های مالی و نظامی سالیانه آمریکا به اسلام آباد اکنون پای این تنش‌ها به کمک‌های صندوق بین‌المللی پول رسیده است.

ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در نخستین اظهارات توئیتری خود در سال 2018، با متهم کردن پاکستان به پناه دادن به افراطیون خشونت طلب و دروغگویی در این زمینه، تهدید کرد که کمک های خارجی به اسلام آباد را قطع می کند.

وی در نخستین توئیت خود در سال جدید میلادی نوشت: آمریکا از روی بی تدبیری، ظرف 15 سال گذشته بیش از 33 میلیارد دلار در قالب کمک در اختیار پاکستان قرار داده و آنها با احمق پنداشتن رهبران ما، هیچ چیز جز دروغ و فریب تحویل مان نداده اند.

آنها در قبال مبالغ اندکی، مَامَنی را در اختیار تروریست هایی که ما در افغانستان شکار می کنیم، قرار می دهند.

هفته گذشته نیز 'مایک پمپئو' وزیر خارجه آمریکا در سخنانی با انتقاد شدید از کمک‌های مالی صندوق بین‌المللی پول به پاکستان گفت که اسلام‌آباد این کمک‌ها را صرف پرداخت بدهی‌های خود به چین می‌کند.

البته مقامات پاکستان به ویژه 'اسد عمر' از اعضای حزب تحریک انصاف پاکستان و وزیر احتمالی اقتصاد در دولت 'عمران خان' در واکنش به این اظهارات گفته‌اند که تصمیم‌گیری در ارتباط با منابع هزینه‌ای در داخل پاکستان را در حوزه صلاحیت اسلام آباد است.

این تنش لفظی میان پاکستان و آمریکا بر سر کمک‌های مالی صندوق بین‌المللی پول باعث شد تا به اعتقاد بسیاری پای جنگ تجاری پکن-واشنگتن این بار به اسلام‌آباد باز شود.