به گزارش پارس نیوز، 

عبدالرضا رحمانی فضلی در جریان سفر خود به استان یزد با حضور در جلسه مدیریت اقتصاد مقاومتی یزد با اشاره به این‌که «قنات یک تکنولوژی بسیار پیچیده است» ،اظهار کرد: قنات نیاز به محاسبات بسیار دقیق و پیش‌بینی‌های بسیار ظریف و علمی دارد که با یک تعاون و همکاری بالا ایجاد می‌شود.

وی با تاکید بر این‌که «تنها انسان است که قدرت تغییر و مدیریت آن را دارد،» گفت: از آن‌جا که خداوند ما را از نعمت عقل برخوردار کرده و روح خود را در وجود ما دمیده است، توانمندی بسیار بالایی داریم و قدرت تسلط بر عالم هستی را به دست آورده‌ایم.

وی با بیان این‌که «دشمنان ما همیشه ادعا داشته‌اند و هر کاری که می‌توانستند علیه ملت ایران انجام داده‌اند و هیچ کاری نیست که انجام نداده باشند» ،اظهارکرد: تحریم، جنگ هشت ساله، جنگ داخلی، منافقین، توطئه‌های مختلف و هر کاری که توانستند علیه ملت ایران انجام دادند ولی به نتیجه نرسیدند. دشمن برای برخورد با ایران سه سطح می‌تواند داشته باشد که یکی از این سطوح، بحث نظامی است. با توجه به تجربه‌ای که در جنگ‌هایی از جمله عراق و سوریه و یمن دارند به هیچ عنوان توان و جرات وارد شدن به جنگ نظامی علیه ایران را ندارند.

وزیر کشور با تاکید بر این‌که «دشمن تلاش زیادی در راستای تقویت گروهک‌های تروریستی علیه ایران انجام می‌دهد» گفت: با آمادگی که داریم جلوی تمام این تحرکات را گرفتیم و اجازه ورود این گروهک‌ها به داخل کشور را نمی‌دهیم؛ به ویژه این‌که با وجودی که دشمن جرات ندارد علیه ما وارد جنگ نظامی شود ولی ما به صورت کامل آمادگی دفاع همه جانبه را داریم.

وی با تاکید بر این‌که «دومین رویکرد دشمن علیه ملت ایران، بحث اقتصادی است» خاطرنشان کرد: اصلا قابل قبول نیست که پس از ۴۰ سال از انقلاب همچنان ایران با عنصر نفت توسط دشمنان تهدید شود و با این تهدید دچار تلاطم و نوسان شویم.

وی یکی از علل مطرح شدن بحث اقتصاد مقاومتی توسط مقام معظم رهبری در چندین سال گذشته را همین موضوع دانست و گفت: در مقابل هم دشمنان هم اقتصاد ما را می‌شناسند و هم قدرت و پشتیبانی مردم از نظام را به خوبی می‌دانند. مردم ما به خوبی می‌دانند که مهمترین موضوع در این کشور موضوع امنیت است و هیچ زمانی نمی‌توان به دشمنان امید بست. آگاهی مردم به دلیل مشاهده ناامنی‌ها و ویرانی‌هایی است که در کشورهایی همچون عراق و سوریه و یمن و از سوی دشمنان به وجود آمد.

وزیر کشور ایجاد تنش‌های داخلی را رویکرد سومی دانست که دشمن می‌تواند به وسیله آن در برابر ایران ایستادگی کنند، گفت: این موضوع را دشمن با نظام قوی تبلیغاتی علیه نظام ضعیف تبلیغاتی ما پیگیری می‌کند.

وی با اشاره به این‌که «مشکلات دیگر کشورها هم مانند ما و حتی بیشتر از ایران است»، تصریح کرد: دشمنان مشکلاتی که در کشورهای خود وجود دارند را نشان نمی‌دهند ولی در ایران با تبلیغات از طریق فضای مجازی سعی می‌کنند مشکلات را بسیار بیشتر از آن‌چه هست، نشان دهند. سخت‌ترین مسئله برای ما آن است که مردم خدای ناکرده احساس ناامنی در جامعه داشته باشند و خدای ناکرده امنیت آنان حتی به صورت روانی دچار اختلال شود. اگر اعتقاد ما به توانمندی‌های‌مان توحیدی باشد، هیچ چیزی برای ما غیر قابل حل شدن نیست و به هیچ عنوان بن بستی در وجود انسان قرار ندارد؛ چرا که بن بست با کاملیت انسان انطباق ندارد.

وی با بیان این‌که «به شرایط فعلی ایران می‌توان نگاه‌های متفاوتی داشت»، خاطرنشان کرد: یکی از این نگاه‌ها نگاه ناامیدی، یاس و نتوانستن است و نگاه دیگر این است که ما در مقابل هر چیزی قدرت تغییر داریم و معادلات دو طرفه است و ما هم مانند طرف مقابل توان و امکانات داریم.

رحمانی فضلی ادامه داد: ما در این ۴۰ سال و حتی قبل از آن و در دوران مبارزه فراز و فرودهای زیادی داشتیم ولی برآیند همه این‌ها به آن‌جا رسیده که الان دنیا در مقابل قدرت ما ایستاده است و آن‌هایی که فکر می‌کردند ما یک هفته‌ای و سه ماهه و یک ساله از بین می‌رویم الان به دنبال این هستند که ما انرژی هسته‌ای نداشته باشیم و چنین مباحثی را مطرح می‌کنند.

وی با بیان این‌که «الان مواجهه دشمن با ما مواجهه با قدرت ماست»، تصریح کرد: شرایطی را که آن‌ها بیش از حد بزرگ می‌کنند و در دایره قدرت تبلیغاتی خودشان به رخ خودشان می‌کشانند همیشه بوده و الان هم به مانند گذشته است. مشکلات را نفی نمی‌کنیم ولی این که می‌گوییم مباحث دشمن همیشه بوده و هست به معنای آن است که ما مشکلات را واقعی ببینیم و وقتی هم واقعی دیدیم در راستای رفع مشکلات هم قدم بر می‌داریم. ما از نسل همان ملتی هستیم که پرچمدار کار و تلاش و پیشرفت بودند و بیش از هزار سال قبل تکنولوژی پیچیده قنات را در کویر ایران اجرا کردند و آب را از کیلومترها دورتر به این نقطه کویر رساندند و آبادانی و پیشرفت در یزد به وجود آوردند.

وی با اشاره به این‌که «حادثه طبیعی است» خاطرنشان کرد: الان در یونان دو هفته نمی‌توانند آتش‌سوزی را خاموش کنند و یا در کانادا به دلیل گرما زدگی ۸۰ نفر جان خود را از دست می‌دهند ولی این موارد نشان داده نمی‌شود و مشکلات در ایران به صورت بسیار زیادی بزرگ نمایی می‌شود.

وزیر کشور با اشاره به این‌که «آمریکا به صورت کاملا علنی در برابر تمام دنیا زیر تعهدات و قول‌های خود زد» خاطرنشان کرد: با چنین افرادی که به این راحتی در برابر چشمان جهانیان زیر قول خود می‌زننند به هیچ عنوان امکان مذاکره وجود ندارد. آمریکا هیچ همکاری در ارتباط با تحقق برجام و عمل به آن انجام نداد . ایرانیان به آمریکایی‌ها هیچ اعتمادی ندارند و برای اینکه به مذاکره فکر هم بکنیم باید ابتدا آمریکا به تمام تعهدات پیشین خود عمل کرده و از مردم ایران به صورت رسمی عذرخواهی کنند.

وی با بیان این‌که «امروز آمریکایی‌ها همانند گذشته بر روی کشورهای جهان تسلط ندارند» خاطرنشان کرد: امروز تنها رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای عربی که تمام پول‌های خود را به پای آمریکا ریختند و به گاو شیرده ملقب شدند از آمریکا تبعیت بی‌چون و چرا دارند. هر کسی از دولتی‌ها برای حفظ جایگاه و پست خودش کوتاهی انجام دهد نه تاریخ، نه مردم و نه خدا وی را نمی‌بخشند، ما باید شجاعانه مشکلات را ببینیم و دلسوزانه نسبت به رفع این مشکلات قدم برداریم. ما به غیر از مشارکت مردم نمی‌توانیم مشکلات این کشور را برطرف کنیم؛ چراکه اساس این انقلاب مردم هستند و در طول ۴۰ سال انقلاب همه مشکلات با مشارکت مردم برطرف شده است.