به گزارش پارس نیوز، 

مقامات دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کردند که کاخ سفید در تلاش است مانع از افشاگری های بیشتر «اوماروسا مانیگو نیومن»، مشاور سابق کاخ سفید شود.

کاخ سفید در حالی در تلاش است این مشاور سابق را ساکت نگه دارد که او پیش از این در مصاحبه با شبکه «ان بی سی» یک نوار صوتی از صحبتهای جان کلی، رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید را در لحظه اخراج خود در «اتاق وضعیت کاخ سفید» افشا کرد. جان کلی در این نوار صوتی –که به صورت مخفیانه ضبط شده است—با لحنی تهدید آمیز به اوماروسا می گوید که به دلیل نقض برخی قوانین در کاخ سفید باید اخراج شود. جان کلی همچنین می گوید که بهتر است اوماروسا خیلی دوستانه اخراج خود را بپذیرد.

گزارشها حاکی از آن است که دولت دونالد ترامپ در تلاش است به شیوه ای قانونی مانع انتشار نوارهای صوتی ضبط شده بیشتری از سوی اوماروسا شود و حتی او را به دلیل انتشار این نوار صوتی از «جان کلی» مجازات کند.

سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید در واکنش به این افشاگری در بیانیه ای اعلام کرد: اینکه یکی از کارکنان یک دستگاه ضبط صدا وارد اتاق وضعیت کاخ سفید کند، نشاندهنده نادیده گرفتن امنیت ملی کشور ماست و اینکه بعدها آن را در یک شبکه تلویزیونی منتشر کند نشاندهنده نبود شخصیت و صداقت در این کارمند سابق کاخ سفید است.

شان اسپایسر، سخنگوی سابق کاخ سفید هم این اقدام اوماروسا را نقض گسترده پروتکل امنیتی خواند و گفت: «او صدای جان کلی را در اتاق وضعیت ضبط کرد، این نقض فاحش پروتکل امنیتی است که او پیشتر متعهد بودن به آن را امضا کرده بود.

تعدادی از خبرنگاران، کارشناسان امنیت ملی و مقامات کاخ سفید پیشتر درباره خطرات ضبط صدا در اتاق وضعیت هشدار داده بودند. استفاده از هر نوع ابراز یا تلفن الکترونیک در داخل فضای این اتاق ممنوع است؛ زیرا رئیس جمهور آمریکا و مشاوران او از اتاق وضعیت کاخ سفید موسوم به «اتاق کنفرانس جان اف کندی»، برای بحث درباره بحرانهای داخلی و خارجی استفاده می کنند.

اوماروسا مانیگو نیومن از چند روز پیش که از انتشار کتاب جنجالی اش خبر داد، مورد انتقادهای گسترده مقامات کاخ سفید و حتی دونالد ترامپ قرار گرفت. دونالد ترامپ روز گذشته این زن را یک انسان «پست و حقیر» خواند. سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید هم پیش از این از رسانه ها به دلیل توجه بیش از حد به کتاب جدید مانیگو انتقاد کرد و گفت این کتاب با دروغ آمیخته است.

این مشاور سابق کاخ سفید در کتاب جدیدش اعلام کرده است که دونالد ترامپ چندین بار از الفاظ توهین آمیز علیه سیاهپوستان استفاده کرده و حتی نوار صوتی این الفاظ ترامپ را هم در اختیار دارد.