به گزارش پارس نیوز، 

بنابر تحلیل تازه‌ای که از سوی واشنگتن پست منتشر شد با افزایش رو به رشد تعداد بیانیه‌ها و ادعاهای اشتباه و گمراکننده دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا مدت زمان نشست‌های خبری روزانه سارا سندرز، سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید به طور مداوم در حال کاهش است.

به گزارش واشنگتن پست مدت زمان حضور سندرز در مقابل دوربین‌های خبری در اتاق خبر کاخ سفید طی چهار ماه متوالی در حال کاهش بوده است. این در حالی است که در مدت مشابه، ترامپ به طور متوسط 6.5 ادعای اشتباه یا گمراه‌کننده در روز داشته است. این در حالی است که او به 500اُمین روز ریاست جمهوری خود نزدیک می‌شود. این رقم  پیشتر و طی 100 روز اول ریاست جمهوری او 4.9 ادعای اشتباه در روز بود که روند افزایشی را نشان می‌دهد.

به طور متوسط طول جلسات خبری سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید با اصحاب رسانه، طی ماه گذشته 18 دقیقه بوده است که نشان‌دهنده کاهش سریع مدت زمان نشست‌های خبری سندرز در مقایسه با 30 دقیقه زمان این نشست‌ها در ماه ژانویه است. واشنگتن پست در این تحلیل نوشت اگر روند کاهش مدت زمان نشست‌های خبری سارا سندرز تداوم داشته باشد، احتمالا در ماه نوامبر شاهد برگزاری نشست خبری در کاخ سفید نباشیم.

با توجه به اظهارات اخیر ترامپ پس از ماجرای اخراج جیمز کومی، رئیس سابق اف بی آی، چنین سناریویی چندان دور از تصور نخواهد بود. ترامپ در گفتگو با فاکس نیوز در این باره گفت: ما کنفرانس‌های مطبوعاتی نداریم. ما چنین نشست‌های در کاخ سفید نداریم. تنها در صورتی چنین نشست‌های خواهیم داشت که هر دو هفته یکبار و توسط خود من برگزار شود. ما چنین نشست‌های را نداریم و به نظر من این ایده خوبی است.

سندرز از زمان انتخاب به عنوان سخنگوی کاخ سفید و با توجه به روابط دولت ترامپ با رسانه‌ها و ادعاهای رئیس جمهور آمریکا در جعلی خواندن اخبار رسانه‌ها با دردسرهایی مواجه بوده است.

در این مدت میزان بیانیه‌های اشتباه و جعلی رئیس جمهور آمریکا در حال افزایش بوده است. به گزارش واشنگتن پست در ماه می ترامپ به طور متوسط هشت اشتباه یا ادعای گمراه کننده در روز داشته است. این آمار به طور قابل توجهی در حال افزایش بوده است به طوری که بنابر گزارش‌ها ترامپ 35 ادعای مشابه در این مدت داشته است.  ترامپ روز پنج شنبه در پیامی توئیتری نوشت: من هیچگاه جیمز کومی را به علت مسئله روسیه اخراج نکردم. جریان رسانه‌ای فاسد دوست دارند که چنین موضوعاتی را مطرح کنند،اما آنها خود می‌دانند که این طور نیست.