به گزارش پارس نیوز، 

«جرد کوشنر» داماد و مشاور ارشد رئیس‌جمهور آمریکا و دیگر مقامات دولت وی به دنبال انحلال «آژانس امداد و اقدام سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی در خاورنزدیک» (UNRWA) هستند. این سازمان در سال‌های گذشته کمک‌هایی را به میلیون‌ها نفر از آوارگان فلسطینی که دنبال اشغال اراضی فلسطین در سال 1949 میلادی از کشورشان رانده شده بودند، ارائه کرده است.

بنا بر گزارش نشریه «فارن پالیسی»، بسیاری از طرفداران رژیم صهیونیستی در آمریکا بر این باورند که وجود این سازمان به این طرز تفکر که آوارگان فلسطینی سرانجام یک روز به کشورشان باز می‌گردند، تداوم می‌بخشد.

بر اساس این گزارش، دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا بودجه آژانس امداد و اقدام سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک را در ماه ژانویه گذشته به نصف بودجه سال قبل کاهش داد.

کاخ سفید علت این کاهش بودجه را ضرورت «بررسی مجدد و اساسی» عملیات این آژانس و نحوه تأمین بودجه آن عنوان کرده بود.

ایمیل‌هایی که میان برخی مقامات دولت ترامپ رد و بدل شده و یک نسخه از آن نیز به رؤیت «فارن پالیسی» رسیده از این امر حکایت دارد که شخص کوشنر در مقام مشاور ارشد رئیس‌جمهور آمریکا برای قطع کامل بودجه این آژانس و هدایت این بودجه به سمت اردن و دیگر کشورهایی که پذیرای آوارگان فلسطینی هستند، تلاش مداومی را صورت داده است.

بنا بر این گزارش، قطع بودجه آژانس امداد و اقدام سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی و اعطای آن به این کشورها، ایده‌ای است که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در ماه مارس در دیدار با دبیرکل سازمان ملل مطرح کرده بود.