به گزارش پارس نیوز، 

کمیته ملی دموکرات آمریکا به نامزدهای این حزب که قصد شرکت در انتخابات میان دوره ای را دارند هشدار داده است به دلایل امنیتی از گوشی های تلفن همراه چینی مانند «هوآوری» یا «زد تی‌ایی» استفاده نکنند.

کمیته ملی دموکرات در حالی چنین هشداری داده است که چندی پیش یکی از سازمان های وابسته به این حزب اعلام کرد قصد دارد برای اعضای خود تلفن همراه زد تی‌ایی تهیه کند.

باب لورد، افسر ارشد امنیتی کمیته ملی حزب دموکرات آمریکا در این باره گفت: خیلی مهم است که اعضای حزب و ستادهای انتخاباتی از دستگاه های هوآوی و زدتی‌ایی برای مصارف کاری یا شخصی استفاده نکنند حتی اگر قیمت آن پایین یا رایگان باشد.

پیش از این مقامات فدرال آمریکا در مورد تهدیدات امنیتی کاربرد گوشی های چینی هوآوی و زد تی ائی هشدار دادند. در ماه فوریه سال جاری میلادی برخی از مقامات ارشد «اف بی آی» و «سیا» با حضور در کمیته سنا اعلام کردند این دو گوشی چینی ممکن است ابزار جاسوسی محسوب شوند.

اوایل سال جاری میلادی نیز شرکت آمریکایی «ای تی اند تی » با فشارهای دولت ترامپ مجبور به لغو قراردادهای خود با شرکت هوآوی شد.

در سال 2012، کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا، این دو شرکت چینی را تهدید جدی برای امنیت ملی آمریکا معرفی کرد و مدعی شد دستگاه های تلفن همراه آنها قابلیت جاسوسی از شهروندان آمریکایی را دارد. این در حالی است که هر دو شرکت هوآوی و زد تی ائی هرگونه نگرانی در خصوص امنیت سایبری را رد کرده اند.