به گزارش پارس نیوز، 

«کریستین لیندر» رئیس حزب دموکراتیک آزاد (لیبرال‌ها)  خواستار محدود شدن دوران صدارت اعظمی در آلمان به مدت ۸ تا ۱۰ سال شد.

 لیندر در گفت‌وگو با نشریه آلمانی «بیلد‌آم‌زونتاگ» گفت که معتقد است، «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان مدت زمان زیادی است که در مسند قدرت است و هیچ پیشرفتی نداشته است.

لیندر گفت: «مرکل برای چهارمین بار به عنوان صدراعظم آلمان انتخاب شد. او از سال ۲۰۰۵ در مسند قدرت است که این مدت زمان زیادی است. در طول ۱۳ سال صدراعظمی، وی در عرصه سیاست خسته شده است.»

از دید این سیاستمدار آلمانی این موضوع مربوط به مدت زمان تصدی قدرت سیاسی است و دوران  صدراعظمی باید کاهش یابد و به عنوان مثال به ۸ تا ۱۰ سال برسد.

با این حال برای اجرایی شدن چنین پیشنهادی، پاره‌ای مسایل مانند اینکه به جای هر ۴ سال، هر ۵ سال انتخابات برگزار شود و مسایلی مرتبط با قانون‌اساسی آلمان، باید مورد حل شوند. در حال حاضر برای مدت صدر اعظمی در آلمان، محدودیتی وجود ندارد.

سقوط محبوبیت متحدان مرکل به پایین‌ترین سطح در ۱۲ سال

موضع‌گیری این مقام آلمانی در حالی است که طبق نظرسنجی که امروز یکشنبه منتشر شد، محبوبیت حزب دموکرات‌مسیحی و هم‌پیمانش یعنی سوسیال‌مسیحی‌ها که از آن‌ها به عنوان محافظه‌کاران یاد می‌شود، به شدت کاهش یافته است.

بر اساس این گزارش، میزان محبوبیت این بلوک، به پایین‌ترین حد در طول ۱۲ سال گذشته رسیده است. مسایلی مانند سیاست‌های مهاجرتی مواردی هستند که ائتلاف حاکم را تهدید می‌کنند و باعث شده‌اند که محبوبیت این حزب از سال ۲۰۰۶ تاکنون به کمترین حد کاهش یابد.

نظرسنجی موسسه امنید که در نشریه «بیلد آم زونتاگ» منتشر شده حاکی از این است که محبوبیت دو حزب یاد شده به ۲۹ درصد رسیده است. میزان محبوبیت این احزاب در سپتامبر گذشته که انتخابات پارلمانی در آلمان برگزار شد، ۳۳ درصد بود.

حزب سوسیال‌دموکرات، دیگر هم‌پیمان در دولت ائتلافی آلمان که به سختی و در پی میانجی‌گری «فرانک والتر اشتاین‌مایر» رئیس‌جمهور حاضر شد در دولت کنونی آلمان حاضر شود هم وضعیت چندان خوبی ندارد. میزان محبوبیت این حزب هم ۱۸ درصد اعلام شده است.

آنچه در این بین مانند زنگ هشداری به چشم می‌خورد این است که میزان محبوبیت حزب افراط‌گرای «آلترناتیو برای آلمان» کاهش نیافته است و همچنان ۱۵ درصد برآورد شده است. محبوبیت سبزها هم ۲ درصد رشد داشته و به ۱۴ درصد رسیده است که نمایانگر بهترین موقعیت این حزب است.