به گزارش پارس نیوز، 

«مسلم لیگ شاخه نواز شریف» و «حزب مردم» ۲ حزب اصلی اپوزیسیون پاکستان اعلام کردند که برای رویارویی و به چالش کشیدن «عمران خان» که در انتخابات پارلمانی پیروز شده، اعضای خود را در پارلمان برای تعیین یک کاندیدا برای سمت نخست وزیری تجمیع میکنند.

بر این اساس، رقبای سیاسی «عمران خان» رهبر حزب پیروز انتخابات پاکستان، قرار است «شهباز شریف» رئیس کنونی حزب مسلم لیگ- نواز را به عنوان نامزد کرسی نخست وزیری و «سیدخورشید شاه» از حزب مردم را به عنوان نامزد منصب ریاست مجلس ملی معرفی کنند.

 گفتنی است که حزب تحریک انصاف موفق شد تا ۱۱۶ کرسی از ۲۷۲ کرسی مجمع ملی را از آن خود کند و بر این باور است که شرکای ائتلافی کافی را در میان احزاب کوچک تر و مستقل برای دستیابی به آرای اکثریت به منظور تشکیل دولت جدید در اختیار دارد.

اما احزاب اصلی رقیب که روز پنجشنبه بار دیگر اعلام کردند در انتخابات ۲۵جولائی (۳ مرداد)، تقلب از سوی ارتش پاکستان صورت گرفته است. آنها وعده دادند که با یکدیگر و به همراه احزاب کوچک تر در پارلمان علیه انتخاب عمران خان به عنوان نخست وزیر رای می‌دهند.

«مریم اورنگزیب» سخنگوی حزب مسلم لیگ شاخه نواز شریف گفت: این ائتلافی است که علیه تقلب در انتخابات شکل گرفته و در آن تمام احزابی که با انتخاباتی آزاد و عادلانه روبه رو نبودند، با هم ائتلاف تشکیل داده‌اند.

این احتمال وجود دارد که ائتلاف اپوزیسیون برای متوقف کردن انتخاب عمران خان به عنوان نخست وزیر آتی پاکستان از آرای کافی برخوردار نباشد.

حزب مسلم لیگ پاکستان شاخه نواز به حزب مردم پاکستان به رهبری «بلاول بوتو زرداری» و چند حزب مذهبی و ناسیونالیست کوچکتر دیگر پیوسته و ائتلاف اپوزیسیونی را تشکیل داده که نامش «کنفرانس تمامی احزاب»  است.