به گزارش پارس نیوز، 

عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر با تعیین سه پسرش به نام های مصطفی، محمود و حسن در پست های مهم اطلاعاتی و امنیتی وضعیتی به وجود آورده است که ناظران و کارشناسان از آن تحت عنوان امپراتوری در سایه یاد می کنند.

ارتقای درجه پسر السیسی تا مرد شماره دو سرویس اطلاعات

به عبارت بهتر نویسندگان و روزنامه نگاران مخالف السیسی اخباری مبنی بر اینکه وی پسرش محمود را به عنوان افسر اطلاعات عمومی ارتقاء داده است، منتشر کردند.

در این ترفیع استثنایی محمود از یک درجه نه چندان بالای نظامی تا سرتیپی ارتقاء پیدا کرده است به این ترتیب که پدرش او را به عنوان معاون رئیس نهاد اطلاعات عمومی منصوب کرده است که ریاست آن را عباس کامل مدیر سابق دفتر رئیس جمهور برعهده دارد .

السیسی به این ارتقای درجه که موجب شده است محمود به مرد شماره دو سرویس اطلاعات عمومی برسد، اکتفا نکرد بلکه در واحد ارتباطات سرویس اطلاعات عمومی به حسن پسر کوچکترش که قبلا مهندس یکی از شرکت های نفتی بود نیز پستی داده است .

تلاش السیسی برای قبضه کردن سرویس اطلاعاتی

این در حالی است که قبلا مرکز تحقیقات اسرائیلی مرتبط با مراجع تصمیم گیر در تل آویو اعلام کرده بود السیسی با تعیین نزدیکانش در پست های عالی سرویس های اطلاعاتی مصر به دنبال قبضه کردن این نهاد است.

مرکز مطالعات جامعه شناسی "یروشلیم" اسرائیل اعلام کرد، رئیس جمهور مصر به محمود در سرویس اطلاعات عمومی پست بالایی داده است که شامل مسئولیت امنیت داخلی این سرویس می شود تا جایی که از او تحت عنوان مرد قدرتمند این سرویس یاد می شود که در نشست های رسمی پدرش شرکت می کند و این اقدامات پس از پاکسازی گسترده در سرویس مزبور صورت گرفته است.

پست های مهم در اختیار پسران السیسی؛ امپراتوری در سایه

در این شرایط ناظران بیم دارند که السیسی با فرزندانش امپراتوری جدیدی در سایه تاسیس کند، درست شبیه جمال و علاء مبارک دو پسر حسنی مبارک رئیس جمهور مخلوع مصر که در زمان ریاست جمهوری پدرشان قدرت داشتند.

به نظر می رسد امپراتوری پسران السیسی دو بال دارد؛ بال اول سرویس نظارت اداری است که ستاره مصطفی پسر بزرگ او و فارغ التحصیل دانشکده نظامی در آنجا به دلیل حملات امنیتی به کانون های فساد در دولت در حال درخشیدن است.

بال دوم امپراتوری السیسی نیز که قدرت بیشتری دارد، متعلق به محمود است که از اطلاعات نظامی به سرویس اطلاعات عمومی منتقل شده است و ماموریت او امنیت داخلی است و این پست امکان حملات پی در پی به مخالفان پدرش در داخل این نهاد را برایش مهیا کرده است تا جایی که السیسی در پی بحران ناشی از بخشیدن دو جزیره تیران و صنافیر به عربستان سعودی حدود 17 نفر از روسای این نهاد را برکنار کرد و علاوه بر این خالد فوزی رئیس آن را کنار گذاشت و به این ترتیب پسرش به مهم ترین مرد این نهاد تبدیل شد.

در این میان امپراتوی پسران السیسی در داخل سرویس اطلاعات عمومی با تعیین حسن پسر کوچکترش در این نهاد کامل شد.