به گزارش پارس نیوز، 

کرواسی کشوری کوچک است با کمتر از 4.5 میلیون جمعیت که یکی از اعضای اتحادیه اروپاست. رئیس جمهور 50 ساله این کشور از فوریه 2015 به عنوان نخستین رئیس جمهور زن تاریخ کرواسی برگزیده شد و آن قدری که در این چند روز، رسانه های دنیا به او پرداختند، در 3 سال قبلی خبری نبود. به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک روسیه و در ادامه، نکات جالبی درباره سبک زندگی او خواهید خواند.

رئیس جمهوری که بدون هواپیمای اختصاصی به سفر خارجی می رود!

دکتری مسلط به 4 زبان

«کیتارویچ» دارای مدرک دکترای روابط بین الملل و مسلط به 4 زبان زنده دنیاست (کروات، انگلیسی، اسپانیایی و پرتغالی) و دانش آموخته دانشگاه های زاگرب، وین، واشنگتن دی سی و هاروارد است. او دوره ای سفیر کرواسی در آمریکا و زمانی مشاور دبیر کل سازمان ناتو بوده است و دارای سابقه وزارت (امورخارجه) و نمایندگی مجلس هم هست.

دارای 2 فرزند نوجوان

در ضمن او تمام موفقیت های فوق را در حالی به دست آورده که 2 بچه هم دارد. رئیس جمهور کرواسی دارای همسر و 2 فرزند است. دختری 17 ساله و پسری 15 ساله که هر دو نفرشان جزو نوجوان های موفق کشورشان هم محسوب می شوند. به طور مثال، دختر او از قهرمانان ملی ورزش اسکیت سواری در کرواسی است.

رئیس جمهوری که بدون هواپیمای اختصاصی به سفر خارجی می رود!

صرفه جو و ساده زیست

نکته جالب دیگر درباره او، ساده زیستی است. او به محض رسیدن به منصب ریاست جمهوری کرواسی، هواپیمای تشریفاتی رئیس جمهوری و ده ها خودروی تشریفاتی وزرای کابینه را در مزایده فروخت و عواید آن را به خزانه دولت واریز کرد. او همچنین حقوق ماهانه خود را 30 درصد کاهش داد تا با حقوق های پرداختی کارکنان دولت و میانگین درآمد مردم کشورش همسان باشد.

«کیتارویچ» همچنین جلوی بسیاری از ریخت و پاش ها و مصارف دولتی و پاداش و مزایای دولتی مقامات را گرفت و اقشار کم درآمد را از پرداخت مالیات معاف کرد. او حتی در زمینه صرفه جویی در هزینه ها و کوچک سازی دولت، برخی از سفارت خانه ها و کنسولگری های کرواسی در کشورهای جهان را تعطیل کرد.

رئیس جمهوری که بدون هواپیمای اختصاصی به سفر خارجی می رود!

رئیس جمهور کرواسی از معدود سران دولت ها در جهان است که سفرهای خارجی را بدون هواپیمای اختصاصی انجام می دهد. او برای مسافرت به روسیه به منظور شرکت در بازی های جام جهانی از یک پرواز معمولی استفاده کرد و حتی بلیت بخش ویژه را نیز نخرید و با بلیت عمومی به روسیه رفت.

این زن برای استقرار در هتل نیز یک هتل معمولی انتخاب کرد و حتی در اولین دیدارها برای دیدن بازی های کشورش هم به بخش «وی آی پی» ورزشگاه نرفت و در بازی تیم کرواسی با روسیه در چارچوب یک چهارم نهایی، همچون یک طرفدار عادی کرواسی در ورزشگاه کنار طرفداران تیم کرواسی نشست و پس از این که «دیمیتری مدودف» نخست وزیر روسیه از جایگاه ویژه ورزشگاه از او دعوت کرد تا در کنار هم بازی را تماشا کنند، به خواست و دعوت مقام روسی به جایگاه ویژه رفت.

او در بازی فینال هم آخرین مقام رسمی بود که زیر آن باران شدید، برایش چتر آوردند اما خنده از لب هایش محو نشد و هیچ اعتراضی نکرد.

رئیس جمهوری که بدون هواپیمای اختصاصی به سفر خارجی می رود!

 

انتهای پیام/