به گزارش پارس نیوز، 

«سعد الحریری» نخست وزیر لبنان که کشورش میزبان بیش از یک و نیم میلیون آواره سوری است، از طرح روسیه برای بازگشت آوارگان به کشورشان استقبال کرد.

الحریری از مشاور خود در امور روسیه خواست تا با تماس با مقام های روسیه در جریان جزئیات پیشنهاد روسیه در خصوص بازگشت آوارگان سوری از لبنان و اردن به سوریه قرار بگیرد.

بر این اساس «جورج شعبان» مشاور الحریری امروز با «میخائیل بوگدانف» نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه و معاون وزیر خارجه این کشور دیدار کرد.

«میخائیل میزینتسیف» رئیس مرکز ملی اداره امور دفاعی روسیه به تازگی طرحی را مبنی بر بازگشت آوارگان به مناطقی که پیش از جنگ در آن زندگی می کردند، ارائه کرد. 

مشاور الحریری در دیدار با بوگدانف حمایت بیروت را از تلاش مسکو برای وضع طرح و تشکیل گروه کاری مشترک برای بازگشت آوارگان سوریه بویژه در اردن و لبنان اعلام کرد.

به گفته مشاور نخست وزیر لبنان، الحریری امیدوار است که طرح روسیه بتواند بحران آوارگان سوری در لبنان را حل کند و به رنج های آنها و نیز به آثار اجتماعی و اقتصادی حضور آوارگان بر کشورهای ضعیف و در صدر آنها لبنان پایان دهد.

در جلسه شعبان با بوگدانف دو طرف بر سر ایجاد ساز و کارهای تماس بین دولت لبنان و روسیه درباره هماهنگی برای قدم های بعدی توافق کردند.

با بهبود شرایط امنیتی در سوریه انتظارها برای بازگشت آوارگان به کشورشان بیش از پیش افزایش یافته است.