به گزارش پارس نیوز، 

سفیر آمریکا در روسیه روز یکشنبه با طرح دوباره ادعای دخالت مسکو در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 این کشور، درخصوص پیامدهای تکرار این واقعه در انتخابات آتی کنگره هشدار داد.

«جان هانتسمن» در گفت وگو با شبکه تلویزیونی فاکس نیوز در این رابطه گفت: ما یک انتخابات در ماه نوامبر داریم و اگر مانند 2016 در آن دخالتی صورت بگیرد، دیگر رابطه چندانی [با روسیه] نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: شکی نیست که مسکو در تدارک مداخله در رقابت‌های آتی بود و ما به آن‌ها در این رابطه هشدار دادیم.

سفیر آمریکا ادامه داد: این موضوع بخشی از گفت وگوهای نشست فنلاند خواهد بود.

اظهارات هانتسمن تنها یک روز پیش از نشست رئیسان جمهوری آمریکا و روسیه در هلسینکی، پایتخت فنلاند بیان شده است.

نهادهای امنیتی آمریکا پیش از این به صراحت دولت روسیه را به دست داشتن در هک سرورهای حزب دمکرات در جریان رقابت های انتخاباتی و تلاش برای جهت‌دهی به روند انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 این کشور متهم کرده بودند.

«باراک اوباما» رئیس جمهوری وقت در آن زمان تعدادی از دیپلمات‌های روسیه را اخراج و دستور تعطیلی دو مجمتع دیپلماتیک مسکو در خاک آمریکا را صادر کرد؛ اقدامی که بعدها با واکنش مشابه مسکو مواجه شد.

«رابرت مولر» رئیس پیشین اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف.بی.آی) هم‌ اکنون هدایت تحقیقات مرتبط با پرونده روسیه را برعهده دارد؛ پرونده‌ای که در یک سال و نیم گذشته، جنجال بسیاری ایجاد کرده است.

انتخابات کنگره آمریکا برای ششم نوامبر (15 آبان 97) برنامه ریزی شده است و قرار است در آن تمامی 435 کرسی مجلس نمایندگان و یک سوم از کرسی‌های مجلس سنای این کشور به رای گذاشته شود.