به گزارش پارس نیوز، 

معاون سابق سیا بر این باور است که مقام‌های ارشد اطلاعاتی آمریکا باید پس از اظهارات دونالد ترامپ، استعفا از دولت را مورد بررسی قرار دهند.

مایکل مورل معاون سابق آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا موسوم به سیا امروز سه شنبه در واکنش به اظهارات اخیر ترامپ گفت: به مقام های ارشد اطلاعاتی توصیه می کنم تا استعفا از دولت ترامپ را مورد بررسی قرار دهند.

وی در مصاحبه با شبکه سی بی اس افزود: رابطه بین ترامپ و جامعه اطلاعاتی بسیار پر دردسر شده است و ترامپ طرف ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه را در تکذیب دست داشتن مسکو در دخالت در انتخابات ریاست جمهوری 2016 گرفته است و این یک چالش بزرگ برای این رابطه به شمار می رود.

این مقام سابق سیا تاکید کرد: تصور نمی کنم مقام های ارشد جامعه اطلاعاتی اکنون لازم باشد این سئوال را از خودشان بپرسند که آیا به خدمت به این رئیس جمهور ادامه دهند یا نه. من به آنها توصیه می کنم استعفا از دولت ترامپ را مورد بررسی قرار دهند.

ترامپ در کنفرانس خبری پس از دیدار با پوتین گفت: "من اعتماد زیادی به جامعه اطلاعاتی آمریکا دارم ولی به شما می گویم که پوتین امروز به طور کاملا قاطعانه ای هرگونه دخالت در انتخابات ریاست جمهوری را رد کرده است.

دموکرات ها و جمهوریخواهان و همین طور مقام های اطلاعاتی آمریکا به شدت این اظهارات را محکوم کرده اند.

در حالی که وزارت دادگستری آمریکا روز جمعه 12 شهروند روسی را به اتهام دخالت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و دست داشتن در حملات هکری محکوم کرده است ولی ترامپ ظاهرا از این اقدام ابراز ناخرسندی نموده است.

روسیه تاکنون بارها اتهامات مطرح شده از سوی آمریکا در خصوص دخالت در انتخابات ریاست جمهوری 2016 را رد کرده است.

جامعه اطلاعاتی امریکا بر این باور است که روسیه به دنبال ایجاد هرج و مرج و اختلاف در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با هدف کمک به ترامپ بوده است.