به گزارش پارس نیوز، 

جلسه دادگاه محاکمه وزیر پیشین انرژی رژیم صهیونیستی متهم به جاسوسی، پشت درب‌های بسته و در سکوت خبری برگزار شد.

به گزارش فارس، محاکمه «گونن سِگِو» وزیر انرژی پیشین رژیم صهیونیستی که به اتهامات ادعایی جاسوسی برای ایران بازداشت شده، امروز (پنجشنبه) آغاز شد.

احتمال می‌رود در جلسات اولیه دادگاه که به صورت غیرعلنی برگزار می‌شود، سِگِو مجرم شناخته نشود، اما دادستانی رژیم صهیونیستی اعتقاد دارد که نهایتا او در ازای سبک‌تر شدن مجازات، به جاسوسی اعتراف خواهد کرد.

آغاز محاکمه وزیر اسراییلی متهم به جاسوسی برای ایران در سکوت خبری (+عکس)

به دستور کابینه و ارتش رژیم صهیونیستی جلسات دادگاه محاکمه این مقام پیشین، باید در سکوت کامل خبری پیش رود و روند انتشار جزئیات آن مشخص نیست.

روز دوشنبه (۱۸ ژوئن - 28 خرداد ) و پس از برداشته شدن حکم سکوت رسانه‌ای، اعلام شد که «گونن سِگِو» وزیر انرژی اسبق و نماینده پیشین پارلمان رژیم صهیونیستی به ظن جاسوسی بازداشت شده است.

سازمان امنیت داخلی رژیم صهیونیستی «شاباک» در بیانیه‌ای ادعا کرد که سِگِو 62 ساله، به برقراری تماس‌های غیرقانونی با عوامل ایران، افشای اطلاعات محرمانه درباره زیرساخت‌های نظامی و غیرنظامی رژیم صهیونیستی و جاسوسی متهم است.

حضور گونن سگو در دادگاه (امروز)

اعلام اتهامات این مقام پیشین رژیم صهیونیستی با واکنش‌های متعددی در رسانه‌ها و مقامات این رژیم همراه شد، اما نکته مشترک تمام آنها، انتقاد شدید و محکوم کردن این اقدام وی، بدون هیچگونه تلاش برای کاستن از ابعاد رسانه‌ای این موضوع بود.

جزئیات جدید منتشر شده توسط رسانه‌های صهیونیستی از پرونده «گونن سگو» نشان می‌دهد وی زمانی که به عنوان پزشک در ابوجا فعالیت می‌کرده با منابع دیپلماتیک مختلف نیجریه‌ای، ایرانی و صهیونیستی ارتباط داشته است.

مقامات وزارت دادگستری و چند وکیل معتبر می‌گویند که اگر سِگِو در پرونده جاسوسی برای ایران گناهکار شناخته شود، احتمالا با مجازات اعدام یا حبس ابد مواجه خواهد شد.

روزنامه هاآرتص تحلیل کرد که اگر اتهامات مطرح شده علیه وزیر پیشین انرژی اسرائیل صحت داشته باشد، استخدام او به عنوان جاسوسی و عامل اطلاعاتی، یک پیروزی برای ایران است.

روزنامه جروزالم پست نیز نوشته بود که جذب وزیر پیشین انرژی اسرائیل توسط ایران را نمی‌توان نادیده گرفت زیرا او می‌توانسته علاوه بر ارائه اطلاعات حیاتی، مقامات دیگر را برای تبدیل شدن به جاسوس، به ایران معرفی کند.