به گزارش پارس نیوز، 

مقامات وزارت دادگستری و چند وکیل معتبر می‌گویند که اگر گونن سِگِو در پرونده جاسوسی برای ایران گناهکار شناخته شود، احتمالا با مجازات اعدام یا حبس ابد مواجه خواهد شد.

 در حالی که مقامات و رسانه‌های مختلف رژیم صهیونیستی خواستار مجازات شدید برای «گونن سِگِو» وزیر پیشین انرژی این رژیم به جرم جاسوسی هستند، برخی نیز از احتمال تعیین مجازات اعدام برای او خبر می‌دهند.

بر این اساس، اتهامات مطرح شده علیه این مقام پیشین، می‌تواند او را با مجازاتی فراتر از سه سال حبسی که حدود یک دهه گذشته تحمل کرد، مواجه کند.

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل» یک مقام وزارت دادگستری رژیم صهیونیستی می‌گوید احتمال محکوم شدن سگو به اعدام وجود دارد اما اگر چنین چیزی تایید شود، «مجازات بی‌سابقه‌ای» برای جاسوسی خواهد بود.

منابع قانونی و وکلای معتبر نیز به این وبگاه گفتند اگر وی در پرونده ارائه اسناد و اطلاعات محرمانه به ایران گناهکار شناخته شود، مجازات اعدام یا حداقل حبس ابد در انتظار او خواهد بود.

«مایکل سفارد» از وکلای وزارت دادگستری رژیم صهیونیستی در امور قوانین جنگی و نظامی می‌گوید: «مجازات اعدام یکی از گزینه‌ها (برای او) است. جاسوسی در نوع خود، با توجه به قوانین اسرائیلی، اشد مجازات را درپی خواهد داشت».

«حییم ناتیو» عضو پیشین شاباک نیز ادعا کرد که به احتمال زیاد، سگو همدستان دیگری نیز دارد و روش کار او همین مسئله را نشان می‌دهد.

روز گذشته و پس از برداشته شدن حکم سکوت رسانه‌ای، اعلام شد که «گونن سِگِو» وزیر انرژی اسبق و نماینده پیشین پارلمان رژیم صهیونیستی به جرم جاسوسی بازداشت شده است.

سازمان امنیت داخلی رژیم صهیونیستی «شاباک» در بیانیه‌ای ادعا کرد که سِگِو 62 ساله، به برقراری تماس‌های غیرقانونی با عوامل ایران، افشای اطلاعات محرمانه درباره زیرساخت‌های نظامی و غیرنظامی ژیم صهیونیستی و جاسوسی متهم است.

اعلام جرم و اتهامات علیه این مقام پیشین رژیم صهیونیستی با واکنش‌های متعددی از سوی رسانه‌ها و مقامات این رژیم همراه شد، اما نکته مشترک تمام آنها، انتقاد شدید و محکوم کردن این اقدام وی، بدون هیچگونه تلاش برای کاستن از ابعاد رسانه‌ای این موضوع بود.