به گزارش پارس نیوز، 

رئیس پارلمان اروپا با اشاره به بحران مهاجران، هشدار داد وحدت اتحادیه اروپا با خطر مواجه است.

آنتونیو تایانی، رئیس پارلمان اروپا، در سخنانی در زمینه جلسه روز گذشته سران کشورهای اروپایی درباره موضوع مهاجرت، گفت: متاسفانه نتایج به دست آمده از این جلسه، ناامید کننده بود. تنها دلیل رضایت بخش، نتیجه به دست آمده از پارلمان اروپا بود که به اصلاح تفاهم نامه دوبلین منجر شد.

در همین زمینه، پایگاه اینترنتی ایتالیایی زبان کالیاری پد نیز در گزارش جداگانه ای نوشت رئیس پارلمان اروپا در مصاحبه ای اعلام کرد: نتیجه دیروز اجلاس سران در بروکسل ناامید کننده بود. بدین ترتیب، وحدت اروپا با خطر مواجه هست.

تایانی همچنین گفت از نظر تامین منابع مالی طرح‌های موردنظر برای متوقف کردن ورود موجی از آوارگان به اروپا نیز نتایج خوبی به دست نیامد. مسیر پیش روی، متوقف کردن عزیمت موجی از آوارگان از شمال آفریقا است. به همین علت ، درخواست تامین منابع مالی به ارزش شش میلیارد یورو داشتیم. اما فقط پانصد میلیون یورو از آن تامین شده است. یعنی یک دوازدهم مبلغ درخواستی!

رئیس پارلمان اروپا افزود: شش میلیارد یورو به منظور متوقف کردن ورود موجی از آوارگان از ترکیه اختصاص داده شد. همان مبلغ نیز به منظور متوقف کردن ورود موجی از آوارگان از شمال آفریقا لازم است. طی روزهای آتی به طرابلس در لیبی، سپس به نیجر سفر خواهم کرد تا با همکاری هم مشکل را حل کنیم. یعنی متوقف کردن ورود موجی از آوارگان به اروپا، از طریق دستیابی به توافق نامه هایی با کشورهای مبداء.