به گزارش پارس نیوز، 

28 سفیر کشورهای عضو اتحادیه اروپا در واشنگتن به همراه نماینده اتحادیه اروپا در آمریکا با انتشار نامه‌ای، از تعرفه‌های تجاری آمریکا علیه این کشورها انتقاد کردند . این کشورها در نامه خود خواستار ایجاد یک نظام تجارت عادلانه شدند.

در این نامه، که روز جمعه در روزنامه واشنگتن پست منتشر شد، آمده است: همانطور که در هر مشارکتی لازم است چشم‌انداز هر گونه اقدام یک جانبه‌ای از سوی یک طرف و به زیان دیگر شرکا، کل روابط سودمند متقابل طرفین را در معرض خطر قرار می‌دهد. اعمال تعرفه بر واردات آلومینیوم و فولاد اتحادیه اروپا، وارداتی که دارای ارزش بالای بوده، یک گام اساسی و قابل توجه در مسیر محافظتی و طرفداری از سیاست حمایت از تولیدات داخلی است. همین مسئله برای صنعت خودروسازی اروپا نیز در حال وقوع است. این صنعت میلیاردها دلار در بازار آمریکا سرمایه‌گذاری کرده است و میلیون‌ها فرصت شغلی را ایجاد کرده است.

سفرای کشورهای عضو اتحادیه اروپا همچنین خاطر نشان کردند که این اتحادیه مقصد مهمی برای صادرات آمریکا بوده  است. آنان در این نامه تاکید کردند میزان تعرفه‌های این اتحادیه همیشه ثابت و قابل پیش بینی بوده است. سفرای  اتحادیه اروپا همچنین در این نامه از واشنگتن خواستند تا بر موضوعاتی که در برگیرنده منافع هر دو طرف است،  از جمله تلاش‌های مشترک درباره مسئله تحریف در بازار، بهبود دسترسی‌ها به بازار، حمایت از حق مالکیت معنوی و کاهش مقررات دست و پاگیر موجود میان کشورهای اتحادیه اروپا و آمریکا، تمرکز نماید.

در ماه می سال میلادی جاری دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که قصد دارد از اول ماه ژوئن تعرفه 25 درصدی را بر واردات فولاد و نیز تعرفه 10 درصدی بر واردات آلومینیوم از کشورهای اتحادیه اروپا و کانادا و مکزیک اعمال کند. در واکنش به اظهارات رئیس جمهور آمریکا، اتحادیه اروپا اعلام کرد که این کشور در اقدامی تلافی‌جویانه بر کالاهای آمریکا تعرفه اعمال خواهد کرد و از سیاست‌های تعرفه‌ای واشنگتن به سازمان تجارت جهانی شکایت کرد.

کشورهای عضو گروه هفت نیز هفته گذشته در پایان نشست وزیران اقتصاد این گروه در بیانیه‌ای مشترک از سیاست‌های تجاری آمریکا انتقاد کردند و خواستار اقدام قاطع در مقابل آن شدند.