به گزارش پارس نیوز، 

به نقل از راشا تودی، سران 28 کشور عضو اتحادیه اروپا پس از حدود 10 ساعت مذاکرات دشوار، سرانجام به توافقی بر سر مسئله مهاجرت دست یافتند.
 
دونالد توسک، رئیس شورای اروپا، اعلام کرد: «28 کشور عضو اتحادیه اروپا بر سر بیانیه نهایی نشست خود و از جمله در مسئله مهاجرت به توافق رسیده اند.»
 
کشورهای اروپایی به اصرار ایتالیا پذیرفتند در نظام پناهجوپذیری قاره سبز اصلاحات ایجاد کنند. بر اساس گفته‌های ماتئوش موراویه‌تسکی، نخست وزیر لهستان، آن‌ها همچنین بر سر افزودن ماده‌ای که به کشورهای این اتحادیه امکان خواهد داد به طور داوطلبانه از مهاجران استقبال کنند، به توافق رسیده اند.
 
زباستیان کورتس، صدراعظم اتریش، در گفتگو با رویترز گفت به عنوان بخشی از این توافق، به ایتالیا و یونان اختیار داده شده است با انتخاب خود در خاکشان مراکزی برای مهاجران تاسیس کنند.
 
این مذاکرات که حدود ساعت 4:20 دقیقه صبح روز جمعه به وقت محلی به پایان رسید، به حصول توافقی بر سر افزایش امنیت مرزی و تسریع روند بررسی پرونده‌های پناهجویان و استرداد افرادی که واجد شرایط نباشند انجامید. همچنین، درخواست ایتالیا مبنی بر ایجاد تغییرات اساسی در قوانینی که جمعیت مهاجران را در سراسر اروپا پخش می‌کند پذیرفته شد.
 
این در حالی است که شب گذشته، جوزپه کنته، نخست وزیر ایتالیا، از امضای بیانیه نهایی نشست سران اتحادیه اروپا خودداری کرده بود.
 
کنته که روز 1 ژوئن به عنوان نخست وزیر ایتالیا منصوب شد، اکنون ریاست دولتی منتقد اروپا را برعهده دارد که از ائتلاف دو حزب راست‌گرای «لگا نورد» و «حزب جنبش پنج ستاره» تشکیل شده است.