به گزارش پارس نیوز، 

«اِورت ایزنستات» (Everett Eissenstat)، مشاور ارشد تجاری کاخ سفید اعلام کرده که ماه آینده کاخ سفید را ترک می کند.

ایزنستات هم در شورای اقتصاد ملی و هم در شورای امنیت ملی فعالیت می کند.

وی مشاور ارشد کاخ سفید است که در امور اقتصادی بین المللی تخصص دارد و به تازگی به نمایندگی از دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در اجلاس گروه 7 در کانادا شرکت کرد. 

منابع آمریکایی با اعلام این خبر گفته اند که ایزنستات به ظاهر به دلایل خانوادگی کاخ سفید را ترک می کند.

هیل در این باره نوشت: رفتن ایزنستات از کاخ سفید در بحبوحه اختلافات تجاری دولت ترامپ با شرکای تجاری دیرینه اش همچون اتحادیه اروپا و کانادا فقدانی بزرگ در کاخ سفیدمحسوب می شود.

از زمان روی کار آمدن ترامپ تعداد زیادی از مقامات کاخ سفید از جمله مشاوران ترامپ در اعتراض به سیاست های او استعفا کرده اند یا از کاخ سفید اخراج شده اند.

«مایکل فلین» مشاور امنیت ملی دولت، نخستین قربان کاخ سفید و مهره آغاز دومینوی برکناری ها بود که سه هفته پس از روی کار آمدن به خاطر افشای تماس هایش با سفیر روسیه در واشنگتن کنار گذاشته شد.

«جیمز کومی» رییس پلیس فدرال نیز بادستور مستقیم ترامپ ازکاربرکنارشد.اخراج«راینس پریبس» رییس دفتر کارکنان کاخ سفید،کناره گیری «والتر شاب» مدیر دفتر ملاحظات اخلاقی دولت آمریکا و «مایکل دوبکه» مدیر پیشین ارتباطات کاخ سفید از دیگر تحولات در هیات حاکمه آمریکا در ماه های گذشته بود.

«شان اسپایسر» سخنگوی کاخ سفید نیز از منصب خود کناره گیری کرد و به فاصله چند روز از این رویداد، «آنتونی اسکاراموچی» مدیر ارتباطات کاخ سفید در حالی که فقط 10 روز در این سمت قرار داشت اخراج شد و«استیو بنن» استراتژیست ومشاورترامپ هم دیگر قربانی این روند بوده است.