به گزارش پارس نیوز، 

"عباس العرداوی" نویسنده و کارشناس امنیتی عراق با اشاره به ترویج برخی مطالب در رسانه‌های عرب حاشیه خلیج فارس در ارتباط با انتخابات این کشور تحت عناوینی مانند "فهرست ایران" یا "نامزد‌های ایرانی" تاکید کرد: انتخابات عراق ملی است.

پاسخ به ادعای روزنامه الوطن

اظهارات او واکنش به خبر روزنامه "الوطن" عربستان سعودی است که در آن انتخابات پارلمانی عراق را " ضربه‌ای به وابستگان ایران" توصیف و از جریان صدر نیز تحت عنوان "دشمن ایران" یاد کرده و نوشته بود، نوری المالکی رئیس ائتلاف دولت قانون به همراه حامیان ایران انتخابات را باختند.

العرداوی در گفت: وگو با المسله ضمن تاکید بر اینکه هدف از انتشار این اخبار ایجاد تفرقه بین نیرو‌های شیعه عراق است، افزود: در انتخابات عراق نه فهرست و نه نامزد‌های ایرانی وجود نداشتند تا بتوان این اخبار را دقیق دانست و علاوه بر این نوری المالکی بیشترین آراء را به دست آورد، زیرا وی بیش از یکصد هزار رای را ازآن خود کرد.

طایفه گرایی و تفرقه افکنی، مشخصه رسانه‌های سعودی

وی تصریح کرد: آنچه الوطن سعودی ترویج می‌کند، کوک کردن ساز بحران و تنش در داخل عراق و ترویج طایفه‌ای گرایی است و البته این رویکرد رسانه‌های سعودی است.

العرداوی ادامه داد: رای گیری و حضور در انتخابات صرف نظر از نتایج آن برای عرب‌های خلیج فارس و به عبارت دقیق‌تر سعودی‌ها خوشحال کننده نبود، زیرا این انتخابات موجب نگرانی برای آینده عرش و قدرت آنان خواهد شد.

این کارشناس عراقی افزود: نتایج حاصل از روند دموکراسی برای برخی طرف‌های منطقه‌ای رضایت بخش نبود از همین رو به دنبال ایجاد تنش هستند.

وی گفت: اختلافات عربستان سعودی و ایران باید به میدان ایران منتقل شود، اما شکست و ناکامی در رویارویی با ایران موجب شده است آنان به عراق روی بیاورند.

به گفته او رسانه‌های سعودی همواره به دنبال ایجاد تفرقه در داخل عراق هستند حال آنکه ما به چنین اقدامات مشکوکی نیاز نداریم.