به گزارش پارس نیوز، 

سایت خبر.7 ترکیه از ادامه پیشروی ارتش ترکیه به سمت ارتفاعات قندیل در شمال عراق خبر داد و افزود: ارتش ترکیه کنترل منطقه برادوست را نیز به دست گرفته است.

این رسانه، هدف از این عملیات نظامی ترکیه در شمال عراق را ادامه عملیات علیه عوامل نیروهای حزب کارگران کردستان ترکیه(پ.ک.ک) اعلام و به نقل از ستاد کل ارتش ترکیه، این عملیات را در ادامه عملیات نظامی در شمال سوریه در راستای مبارزه با عوامل تروریستی عنوان کرد.

این رسانه ترکیه همچنین اعلام کرد: ارتش ترکیه در صدد است تا پایگاه های پ.ک.ک را در شمال عراق منهدم کند و در این راستا مناطق هارکوک، برمیزه، کله رش، سیده کان را که در منطقه کوهستانی و سخت گذر برادوست قرار دارد، به کنترل خود درآورده است.

شبکه خبر.تورک نیز اعلام کرد که منطقه تصرف شده برادوست پیش از این به عنوان منطقه ای جهت عبور عوامل تروریستی برای گذر به سمت شمدینلی در استان حکاری، وان، آغری، بیتلیس، ارزروم، ارزینجان و تا مرزهای ارمنستان استفاده می شد ولی با تصرف این منطقه، این گذرگاه قطع شده است.

بنا به اعلام این رسانه، این منطقه در عملیات دو ماهه ارتش ترکیه تصرف شده و در جریان آن 14 پایگاه مورد استفاده عوامل گروه پ.ک.ک مهندم و تصرف شده است و عوامل پ.ک.ک این منطقه را ترک کرده و به ارتفاعات قندیل در مرز ایران و عراق نقل مکان کرده اند.

این رسانه مدعی حضور دو هزار نفر از عوامل فراری گروه پ.ک.ک از منطقه عملیاتی عفرین سوریه در ارتفاعات قندیل شد و افزود: با تصرف این مناطق و انهدام پایگاه های گروه پ.ک.ک، امکان گذر عناصر این تشکبیلات به خاک ترکیه از شمال عراق متوقف شده است.

سایت خبر.7 ترکیه همچنین مدعی شد که 'تا کنون چهار دیدار بین مقامات نظامی ترکیه و ایران برای عملیات نظامی مشترک در ارتفاعات قندیل در مرز ایران و عراق انجام شده و مقرر شده است که تا روز سه شنبه این هفته روستاهای موجود در دامنه ارتفاعات قندیل تخلیه شود.'

این رسانه همچنین مدعی شد که 'ایران نیز در حال آماده سازی نیرو برای انجام عملیات علیه عوامل تروریستی مستقر در ارتفاعات قندیل و کمک به عملیات نظامی ترکیه در این منطقه است.'