به گزارش پارس نیوز، 

به گزارش «روسیا الیوم» وزارت امورخارجه فرانسه در ادامه تاکید کرد: شهرک سازی های جدید مغایر با قوانین بین المللی و قطعنامه 2334 شورای امنیت سازمان ملل متحد است که خود زمینه ساز الحاق کرانه باختری به اسرائیل خواهد بود و روند صلح عادلانه و پایدار را با مشکل رو به رو می کند.

شورای امنیت سازمان ملل متحد 23 دسامبر 2016 (سوم دیماه 95) از تل آویو خواست تمامی فعالیت های مربوط به شهرک سازی های خود را متوقف کند.

14 عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد از جمله چهار عضو دائم این نهاد بین المللی شامل چین، فرانسه، روسیه و انگلیس به این قطعنامه رای مثبت دادند و نماینده باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین آمریکا نیز برای نخستین بار به این قطعنامه رای ممتنع داد.

در پایان بیانیه وزارت امورخارجه فرانسه آمده است: اولویت پاریس بر تشکیل دو کشور مستقل و مشارکت در روند از سرگیری مذاکرات میان اسرائیل و فلسطین استوار است.

روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» روز چهارشنبه گذشته (9 خرداد) نوشت، مقام های اسرائیلی احداث 2070 واحد مسکونی در سرزمین های اشغالی در کرانه باختری رود اردن را تصویب کردند.

این روزنامه همچنین اعلام کرد، شورای عالی برنامه ریزی وابسته به سازمان عمران رژیم صهیونیستی قصد دارد، با ساخت 92 واحد مسکونی دیگر در شهرک نشین «کفار ادومیم» را نیز موافقت کند.

براساس گزارش هاآرتص، شهرک نشین جدید حدود 14.5 هکتار مساحت خواهد داشت و خود بخشی از یک طرح بزرگ شهر ک نشینی است که سال 2017 ساخت آن تصویب شد و 660 هکتار مساحت دارد.

«آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی پنجشنبه گذشته (3 خرداد 97) اعلام کرد، از کمیته برنامه ریزی این رژیم می خواهد در اسرع وقت مجوز ساخت 2 هزار و 500 واحد مسکونی در 30 شهرک کرانه باختری رود اردن را صادر کند.

براساس قوانین بین المللی و قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد، ساخت شهرک سازی در کرانه باختری فاقد مشروعیت است.

با وجود آن که این قطعنامه، شهرک سازی در سرزمین های اشغالی فلسطین را «فاقد وجاهت قانونی» دانسته است، اما رژیم صهیونیستی نه تنها اقدامی برای توقف شهرک سازی های غیر قانونی انجام نمی دهد، بلکه با روی کار آمدن «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری امریکا و حمایت همه جانبه واشنگتن از تل آویو، روند ساخت آن شدت گرفته است.