به گزارش پارس نیوز، 

یک مجله اقتصادی چاپ آلمان از تصمیم دونالد ترامپ در خصوص ممانعت از واردات خودرو‌های لوکس آلمانی به آمریکا پرده برداشت.

مجله اقتصادی «ویرشوآفتس ووش» چاپ آلمان امروز پنجشنبه با انتشار مطلبی از تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در خصوص ممانعت از واردات خودروهای لوکس آلمانی به آمریکا خبر داد.

این مجله آلمانی در گزارش خود نوشت: رئیس جمهور آمریکا ماه گذشته در دیدار با امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه گفته است تصمیم دارد فعالیت خودروسازهای لوکس آلمان را در آمریکا متوقف کند. او گفته است به سیاست های تجاری خود کاملا پایبند است و قصد دارد با متوقف کردن فعالیت خودروسازهای لوکس آلمانی در آمریکا به خصوص مرسدس بنز، به تردد بالای آنها در خیابان پنجم نیویورک (مهمترین و اعیان‌نشین‌ترین خیابان در شهر نیویورک) پایان دهد.

اوایل ماه جاری میلادی، دولت ترامپ بررسی تجاری در خصوص پیامدهای واردات خودرو از اروپا به آمریکا را آغاز کرد. پیش از این، در ماه مارس نیز تحقیقات در زمینه تعرفه های واردات فولاد و آلومینیوم موجب شد ترامپ تعرفه های واردات آلومینیوم را 25 درصد و فولاد را 10 درصد افزایش دهد.

به باور تحلیلگران اقتصادی در صورتی که ترامپ تصمیم خود را در خصوص ممنوعیت واردات خودروهای لوکس اجرا کند، اقتصاد آلمان با بحران بزرگی مواجه خواهد شد.